Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Program „Dokážu to?“

7. Program „Dokážu to?“ – celostátní vzdělávací projekt, slouží pedagogům, aby dokázali své žáky lépe poznat a učit tak, aby to bylo pro děti zajímavé a motivující; nabídku programů tvoří systém kurzů zaměřený na:
- zavedení osobnostní a sociální výchovy škol,
- na podporu vztahu rodiny a školy,
- na vedení školy,
- na spolupráci pedagogického sboru a okolní imunity.
Tento projekt je charakterizován 3 principy: sebeúcta, odpovědnost a samostatnost.
8. Individuální a domácí vzdělávání – o povolení individuálního vzdělávání žáka rozhoduje ředitel školy, kam byl žák přijat do povinné školní docházky, na základě písemné žádosti zákonného zástupce žáka, lze povolit pouze žákovi I. stupně ZŠ:
- musí být udány závažné důvody,
- musí být podmínky pro individuální vzdělávání,
- osoba, která ho bude vzdělávat musí, mít alespoň střední vzdělání s maturitou,
- musí být zajištěny patřičné učební pomůcky.
Individuálně vzdělávaný žák koná za každé pololetí v příslušné škole zkoušky. Ředitel může zrušit individuální vzdělávání pokud nejsou plněny podmínky, na základě kterých byla žádost povolena, nebo pokud žák na konci druhého pololetí neprospěje nebo na žádost zákonného zástupce žáka.
9. E-LEARNING – nová a perspektivní možnost vzdělávání prováděná prostřednictvím nových síťových technologií a počítačů s příslušným programovým a technickým vybavením odpovídajícím moderním požadavků doby; je vhodný pro snazší vzdělávání velkého počtu studentů různě geograficky rozmístěných; chybějí tradiční prvky kontaktní výuky; zpětná vazba je zajištěna pomocí testovacích otázek; lektor nemusí vyučovací látku několikrát opakovat (přednášet) různým skupinám,.
10. Kooperativní vyučování – využívá přirozené tendence člověka spolupracovat a jeho přirozeného zájmu zjišťovat a zkoumat; základem je uspořádání sociálních vztahů mezi dětmi; organizační forma je skupinová, každý člen skupiny je s ostatními svázán společným cílem, důležité, aby ho dosáhli všichni, i ti „slabší; výsledek práce je důležitý jak pro celou skupinu, tak pro jednotlivce; za společnou práci jsou odpovědni všichni a tak jsou také hodnoceni.

Žádné komentáře:

Okomentovat