Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Období Batolete

myšlení
- do 1,5 roku KONKRÉTNÍ SITUAČNÍ MYŠLENÍ: myslí jen v té situaci a neumí to převést do jiné
- rozvijí se POROZUMĚNÍ ABSTRAKTNÍCH SITUACÍ (chápu že je někdo smutný a někdo veselý...)
-je spojena řeč - formulovaná myšlenka
- okolo 1 rokuje slovní zásoba okolo 1 až 5 slov
- okolo 3 let slovník bohatší asi 1000 slov
- 1,5 až 2 let tzv. GENERALIZACE SLOV: dítě podle jednoho znaku nazývá všechny předměty a věci i když s tím nesouvisí (např. husa) rodiče by měly nesouhlasit a rozlišit rozvoj
- do 2 let má dítě vlastní slovník a žádá o vysvětlení - co to je ? dochází k doplnění slovní zásoby na- pasivní (rozumí)
- aktivní (používá)
- okolo 2 let je aktivní slovní zásoba okolo 20 až 30 slov
- největší problémy na výslovnost r, ř, š, s...
- v řeči se začíná projevovat i sociální vývoj a zlom slova Já
poznání sama sebe
- dochází k velkému poznání sama sebe - SEBE CIT
- dítě chápe svou individualitu (JÁ) a ostatní
- např. já sám se obleču a když mě někdo bude oblékat tak se budu vztekat..
- dítě touží po POCHVALE — být kalně hodnoceno
první období vzdoru
- Já samo budu dělat
- Trvá zhruba okol 2 měsíců
- Pokud trvá déle než 3 měsíce došlo k chybě ve výchově
aktivní: vztekání, křičení. . .až k hysterickým záchvatů, křečím, zástavě dechu, bezvědomí
rodiče by měli zakročit, protože může dojít až k ohrožení života jednorázový prudký úder, studená voda...
pasivní: se projevuje urážením, nemluvením, u některé děti si lehnou na zem a na nic nereagují (nepodléhat obavám, ale dítě kontrolovat dech...)
- úskalí- 28 měsíce začíná opisovat osobnostní vzory
-okolo 2 let si opisuje VZORCE CHOVÁNÍ (není jedno co se před dítětem říká) na které si nabaluje další - nese je po celý život
- každé období je pro rozvod špatné, ale nejhorší je ve 2 letech
sociální vývoj
- vztah k předmětům (hračkám) - úzká vazba na předmět - PŘEDMĚTNÉ CITY, které tvoří základ ESTETICKÝCH CITŮ a další vývoj (např. hračky jednoho povrchu, hračky jednoho tvaru, oblečení jedné barvy...)
- vztah intelektuální - CITY INTELEKTUÁLNÍ - se vážou na touhu poznávat (co to je?)

Žádné komentáře:

Okomentovat