Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Funkce emocionální a sociální

Funkce emocionální a sociální
Vrstevnická skupina nabízí prožitky a emoce. Také nabízí vztahy, na které se běžně v rodinném či školním prostředí nepřistupuje. Bohužel lze vysledovat i to, že díky působení vrstevnické skupiny vznikne určitý emoční odstup od školních institucí.
Na začátku textu o vrstevnických skupinách byla zmínka o peer programech. Jaký mají vztah k vrstevnickým skupinám? Principem peer programů je aktivní zapojení předem připravených vrstevníků. Význam anglického slova „peer“ je širší, než jenom vrstevník. Je to někdo, s nímž se cílová populace může ztotožnit. Při prevenci patologických jevů (drogy, AIDS…) se tento účinek za využití připravených vrstevníků znásobuje.
Peer programy lze realizovat ve školním prostředí různě. Organizace peer programů ve škole:
 Ustavením organizace, jejíž členové působí na své vrstevníky. To se může dít v rámci organizovaného programu na školách nebo i neformálně. Takto připravení pracovníci mohou také zvát své spolužáky do klubu, připravovat pro ně programy, výstavy aj.
 Další, asi nejpraktičtější možností je, že si školy mohou vychovávat své peer vedoucí samy. Případně některá škola může sloužit jako metodické středisko, kde se peer instruktoři školí i pro činnost na jiných školách.
 Je možné školit i celé malé týmy - např. učitele a několik žáků z jeho školy. Tyto malé týmy pak implementují program ve své škole. Výhodou tohoto přístupu je možnost poskytovat trénink i školám ze vzdálenějších oblastí.

Žádné komentáře:

Okomentovat