Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Obě organizační možnosti, tedy formální a neformální organizace školy a školní třídy

Obě organizační možnosti, tedy formální a neformální organizace školy a školní třídy, se s přibývajícím časem stráveným ve školním prostředí stávají stále složitějšími a komplexnějšími.Všimněme si ještě interakčních vzorů, které jsou v obou řádech poněkud odlišné:

Tabulka: Charakteristika interakcí ve formálním a neformálním řádu :

ve formálním řádu

- je zaměřena na cíle a obsahy
- vychází od učitele
- je uspořádána pomocí rituálů a sankcí
- odvíjí se od výkonu a konkurenčního prostředí




v neformálním řádu

- je zaměřena na emocionální a sociální uspokojování potřeb
- vztahuje se na dění v podskupinách
- je motivována především získáváním moci a vlivu
- je regulována očekáváním spolužáků (až k etiketování jako šprt, šašek, donašeč …)
- je určena více mírou oblíbenosti a neoblíbenosti
- je ovlivněna vnitřním systémem trestů ve skupině

Žádné komentáře:

Okomentovat