Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1. představení – Vest Pocket Revue

1. představení – Vest Pocket Revue (Malá kapesní revue) – základ tvoří řada komických výstupů, písní a tanečních vystoupení soustředěných kolem jednoduchého děje. Již v této hře se objevují ve svých typických maskách klaunů. Parodie na tradiční postupy, nevázané veselí, studentská recese – tzv. „HLÍNA“, smích, situační a jazyková komika, komické novotvary – NAPNELISMUS, studentský slang.
ve 30. letech – přechod od dadaického humoru a parodie k politické satiře (kritika hospodářské krize, varování před fašismem), spolupráce s jazzovým komponistou Jaroslavem Ježkem (od r. 1929). Písně rytmu pochodu, blues, parodie písní kramářských umocňovali působivost dramatických textů. Humor a komika přecházejí v politickou satiru, namířenou nejčastěji proti fašismu. Písně – Svět na ruby, David a Goliáš, Proti větru, Hej rup, Svět patří nám, Babička Mary.
forbíny – předscény – vznikly z nutnosti vyplnit pauzy při přestavbě kulis. Z části improvizované, reakce na aktuální politické a kulturní události. Postupně se staly neoddělitelnou součástí. Vrcholili pointou nebo písní.
divadelní hry: Smoking Revue, Golem, Caesar, Osel a stín, Těžká Barbora, Balada z hadrů, Pěst na oko, Kat a blázen, Rub a líc..
Osel a stín – považována za nejlepší hru. Námětem se stal soudní spor ze starého Řecka o tom, komu patří oslův stín – majiteli nebo jeho pronajímateli. Téma je zpracováno jako satira proti následujícímu fašismu.

Žádné komentáře:

Okomentovat