Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6. maturitní otázka

17.století
 období válek ( 30-ti letá válka 1618-1648) a nejistot
 dochází k nerovnoměrnému rozvoji evropských zemí
 u člověka se objevují vlastnosti marnosti a pomíjivosti lidského života
 rozpory ve společnosti
 lidé hledají útočiště u Boha – rozkvět náboženství

znaky:
 nedůvěra v rozum
 dochází k odvratu od přírody a zaměření na vlastní nitro
 literatura a umění si neklade za cíl bezprostřední poznání skutečnosti
 na 1. místě je víra = absolutizace víry
 zásada kontrastu ( dobro x zlo, pravda x lež)
 vzniká barokní umění, které chce člověka ohromovat = velká monumentalita (mohutné stavby, robustní postavy)

Architektura
 mohutnost a velkolepost staveb, vynikající akustika
 stavby: kostel v Klokotech
Kryštof a Kilián Dienzenhoferové – Chrám sv. Mikuláše v Praze, Pražská Loreta

Malířství
 technika šerosvitu
 vrcholu dosáhlo v Holandsku
Rembrant – obraz Noční hlídka
Titus
Rubens
Karel Škréta – obraz Rodina brusiče drahokamů

Sochařství
 sochy znázorňující pohyb, napětí
Matyáš Braun – sochy pro Karlův most
Ferdinand Brokoff

Hudba
 chrámové skladby, varhaní hra
J. S. Bach
Jakub Jan Ryba – Půlnoční mše

Žádné komentáře:

Okomentovat