• náprava společnosti : nechat vymřít zkažené a vychovat nové => význam pedagogiky
• překážka : mladí lidé se vyskytují ve zkažené společnosti => pedagog má odstranit negativní vlivy útočící na mladé => ti se pak mají vyvinout v dokonalé bytosti
• metody výuky
: 1) výchova geniální : způsob změny společnosti (víra v univerzalitu lidí)
: 2) encyklopedie : =vědění v kruhu, zahrnující pojmy, lidi je chápou jednotně
• dílo : Emil, čili o výchově -> filosofie výchovy, netrestat, podnítit k přirozenému zlepšení charakteru
 : Nová Heloisa
- encyklopedisté
• nástrojem osvícenců je encyklopedie, na vše by mělo existovat rozumné vysvětlení
• kdo se dobral poznání, je schopen ho předat ostatním, měli snahu změnit společnost
• změna paradigmatu doby
• v encyklopedii bylo v jednotlivých pojmech obsaženo celé vědění té doby
• podílelo se na ní mnoho učenců : Diderot, Voltaire, d´Alembert, Offroy de la Mettrie
Další zdroje o tomto tématu naleznete zde:
  Osvícenství 1
     Immanuel Kant (1724 – 1804) 3
     Immanuel Kant (1724 – 1804) 4
     Immanuel Kant (1724 – 1804) 5
     Immanuel Kant (1724 – 1804) 6
27. Francouzské osvícenství, encyklopedismus
      Osvícenství 17. - 18. století 1)
     Pojetí rozumu 2)
      Základní znaky osvícenství 3)
    François Marie Voltaire 4)
      13a Anglické a francouzské osvícenství ve filosofii
      Osvícenství v Anglii 
      Osvícenství ve Francii 
     JEAN JACK ROUSSEAU 
     JEAN JACQUES ROUSSEAU (1712 – 1778)
     VOLTAIRE = FRANCOIS MARIA AROUET 
     Články na hledaný výraz "Osvícenství" naleznete na bezuceni.cz
Žádné komentáře:
Okomentovat