• náprava společnosti : nechat vymřít zkažené a vychovat nové => význam pedagogiky
• překážka : mladí lidé se vyskytují ve zkažené společnosti => pedagog má odstranit negativní vlivy útočící na mladé => ti se pak mají vyvinout v dokonalé bytosti
• metody výuky
: 1) výchova geniální : způsob změny společnosti (víra v univerzalitu lidí)
: 2) encyklopedie : =vědění v kruhu, zahrnující pojmy, lidi je chápou jednotně
• dílo : Emil, čili o výchově -> filosofie výchovy, netrestat, podnítit k přirozenému zlepšení charakteru
: Nová Heloisa
- encyklopedisté
• nástrojem osvícenců je encyklopedie, na vše by mělo existovat rozumné vysvětlení
• kdo se dobral poznání, je schopen ho předat ostatním, měli snahu změnit společnost
• změna paradigmatu doby
• v encyklopedii bylo v jednotlivých pojmech obsaženo celé vědění té doby
• podílelo se na ní mnoho učenců : Diderot, Voltaire, d´Alembert, Offroy de la Mettrie
Další zdroje o tomto tématu naleznete zde:
Osvícenství 1
Immanuel Kant (1724 – 1804) 3
Immanuel Kant (1724 – 1804) 4
Immanuel Kant (1724 – 1804) 5
Immanuel Kant (1724 – 1804) 6
27. Francouzské osvícenství, encyklopedismus
Osvícenství 17. - 18. století 1)
Pojetí rozumu 2)
Základní znaky osvícenství 3)
François Marie Voltaire 4)
13a Anglické a francouzské osvícenství ve filosofii
Osvícenství v Anglii
Osvícenství ve Francii
JEAN JACK ROUSSEAU
JEAN JACQUES ROUSSEAU (1712 – 1778)
VOLTAIRE = FRANCOIS MARIA AROUET
Články na hledaný výraz "Osvícenství" naleznete na bezuceni.cz
Žádné komentáře:
Okomentovat