Edward ALBEE
KDO SE BOJÍ VIRGINIE WOOLFOVÉ ( absurdní drama, autorovo nejslavnější dílo, Marta hraje v manželství dominantní úlohu, opovrhuje svým manželem, manželství je pro ně boj, v němž vítězí ten, kdo dokáže druhého více psychicky ranit, žijí spolu již jen ze zvyku, jejich vztah pomáhá udržet pohromadě vytvoření fiktivního syna, přimknou k této představě tak, že chvílemi věří v synovo skutečné bytí, ani Nickovo manželství není šťastné Drahunka touží po dítěti, Nickovi se to nelíbí, vzal si ji jenom kvůli penězům, oba manželské páry, hrají kruté hry, slovně se potýkají, Marta se vyspí s Nickem a Jiří, aby se jí za to pomstil, nechal zemřít fiktivního syna, tím zničí poslední pouto manželství, paradoxně se objevuje něco, co by se mohlo nazvat novým začátkem jejich společného života )
Samuel BECKETT
Ir, píše francouzsky,NC
ČEKÁNÍ NA GODOTA ( na opuštěném místě se setkávají dva tuláci, mezi nimi se odvíjí chaotický dialog, z něhož vyplývá, že oba čekají na jakéhosi Godota, který by snad mohl změnit jejich další životní osudy, opakovaná scéna s chlapcem, který vždy oznámí, že pan Godot přijde další den, monotónnost, stereotyp, bezútěšnost, nekonečnost čekání, jazyk ne jako komunikační prostředek, ale pouze jako prostředek k zabití času
Žádné komentáře:
Okomentovat