Jedinec se musí přírodním i společenským podmínkám do jisté míry přizpůsobit, ale současně na přírodu i na společnost sám působí. Uplatňuje se vnímání, myšlení, řeč, vůle a motivace.
- význam lidského učení - získávání předpokladů pro aktivní tvořivý život jedince v daných přírodních podmínkách a v dané lidské společnosti
- vrozené reflexy - zrání - růstová tendence organismu
- podmiňuje učení ( je podmiňováno učením )
Celoživotní proces
- záměrné ( ve škole )
- bezděčné - vynakládáme na to určité úsilí
- kategorie : 1) učivo ( rozsah, obsah )
2) učitel
3) rodina ( jaký postoj zaujímá, pohoda, … )
4) spolužáci
5) společenské prostředí ( vybavení školy )
6) mikroklima ( teplota, hluk, osvětlení, větrání )
7) makroklima ( smog, počasí )
Žádné komentáře:
Okomentovat