Teorie učení
 * na základě klasického podmiňování (dle I.P.Pavlova)
 * na základě instrumentálního podmiňování (pokus - omyl)
 Další teorie učení (dle sovětské ped. školy):
 * učení jako osvojování si pojmů (proces analýzy a syntézy)
 * učení jako řešení problému (proces analýzy a syntézy a  tvořivostí nacházení optimál. řešení)
 * učení jako osvojování si algoritmů tj. pomocí matematiky učit  žáky logic. myšlení
 * učení jako formování rozumových operací, říká, že výsledek  učení závisí na žákovi, od metod, forem a kvality výuky)
 Psychologické otázky poruch učení
 Poruchy učení ovlivňují celou osobnost dítěte a často  nepříznivě ovlivní situaci v rodině. Porucha je závažnou  překážkou v osvojování vědomostí, ovlivňují proces získávání  dalších poznatků.
 Nepříznivé hodnocení ze strany pedagogů oslabuje motivaci  dítěte pro školní práci, snižuje jeho sebehodnocení, vede k  hledání často nežádoucích forem sebeuplatnění. Může vyústit v  negativní vztah ke škole a vzdělání vůbec, vést ke školním  fobiím, záškoláctví i psychosomatickým obtížím.
Žádné komentáře:
Okomentovat