Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Technologie stavebních procesů - Technologický předpis pro provedení zemních prací II

Sejmutí ornice
Celá plocha staveniště je pokryta ornicí o mocnosti 20 cm a bude odstraněna v souladu s předpisy pomocí pásoveho dozeru Caterpillar D8N. Ornice bude sejmuta do hloubky 200 mm z plochy 60,0 x 76,0 m tj. 4560 m2 . (Viz. příloha Sejmutí ornice). Šířka radlice dozeru je 4262 mm, účinná šířka radlice je 4,0 m a kapacita 11,7 m3.Dozer bude snímat ornici z jedné dráhy na 3 pojezdy, tedy hloubka záběru činí přibližně 70 mm. Celkem dozer pojede 19 drah, každou se třemi pojezdy. Veškerou sejmutou ornici skladujeme na mezideponii umístěné na stavebním pozemku dle přílohy. Výška uskladněné zeminy činí 1,5 m. Celková kubatura sejmuté ornice je 912 m3.
Skrývka

Výkop jámy:
Zabezpečení jámy proti sesunutí se zjistí podle stavebního výkresu. Výkop je nepažený ve sklonu 1: 0,5. Stavební jáma je obdélník velikosti 36,0 x 31,3 m a hloubky 3,7 m. Zemina je hlína s částečným obsahem písku. Těžbu zeminy bude provádět hydraulické pásové rypadlo DH 101 o objemu hloubkové lopaty 1,6 m3a výkonem v rozmezí 180-280 m3/h. Šířka lopaty je 1,5 m. Předpokládaný dosah je 5 m. Způsob výkopu a pojezdu je patrný z přílohy.
Pro odvoz zeminy bude použit dempr Volvo BM A 25 C 6x6 o obsahu korby 13,5 m3 . Dempr bude pojíždět za rypadlem po stejné dráze, jakou vykoná rypadlo.
Množství vykopané a odvezené zeminy bez výkopů patek a základových pasů činí 5297 m3 , vytěžená zemina bude odvážena na úložiště do vzdálenosti 14 km. Dočištění dna provedou ručně kopáči pomocí lopat a krumpáčů.

Hloubení rýh
Zaměření rýh provede geodet se dvěma pomocníky pomocí nivelačního přístroje, výtyček a olovnice. Pro výkop rýh pro patky a základové pasy bude použito hydraulické rypadlo TY 45 o šířce lopaty 0,8 m a objemu lopaty 0,33 m3 . Pro odvoz bude použita sklopka Tatra 815 S1. Objem vytěžené zeminy činí 160,3 m3. Způsob provedení rýh je patrný z přílohy Výkop patek a základových pasů.

Žádné komentáře:

Okomentovat