Učení dělíme také podle toho jakou schopnost získáme:
1. Učení senzomotoriské - učení se činnostem (jízda na kole, lyžích, plést, psát, kreslit, zacházet s nástroji)
2. Učení se poznatkům (osvojování poznatků o přírodě, společnosti, technice osvojování si vědomostí
3. Učení se metodám řešení problémů (používání matematických vzorečků, pravidel pravopisu
4. Učení se „umění žít mezi lidmi“, sociální učení
• napodobování
• zpevňování
• učení se identifikací - vnitřním ztotožněním
• zástupné učení
• anticipační učení
Stadiální pojetí vývoje osobnosti:
Freudova psychoanalýza na ni navazující
Eriksonova neopsychoanalýza a
Piagetovo pojetí vývoje jedince především z hlediska vývoje poznávání (kognice), na kterém pak závisí i vývoj ostatních složek osobnosti (např morálky, - podrobněji rozpracovává jeho následovník Kohlberg)
Žádné komentáře:
Okomentovat