Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Struktura osobnosti

II. struktura osobnosti
odhlídneme-li od různých přístupů, pak osobnost tvoří:
a) schopnosti
b) profilující vlastnosti
c) motivace

III. dynamika osobnosti
hybné síly osobnosti
- motivace
- inteligence
- temperament a charakter
- postoje
kdy hlavní autoregulační úlohu v řízení hraje vůle




Sebepojetí
relativně stálý a ucelený, současně však měnící se vztah lidského jedince k sobě samému i k subjektivně důležitým skutečnostem jeho života.

Kdo jsem?
1) identita – jméno, pohlaví, sociální role
2) vlastnosti projevující se hlavně ve vztazích
3) sebehodnocení
4) hodnoty a svědomí
5) tělesné schéma a vnější zjev


Reálné já
Ideální já
a) ideály
b) maximalizmy
Síla ega

Vývoj já
1) tělesné schéma
2) sociální já
3) sebepojetí

Žádné komentáře:

Okomentovat