Největší databáze studijních materiálů pro střední a vysoké školy.
Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
JOHAN HEINRICH PESTALOZZI 1.
JOHAN HEINRICH PESTALOZZI /1746-1827/
„Jak Gertruda vychovávala své děti“
- spis pro nejširší vrstvy
- zde se skrývá rozsáhlá antropologický teorie, rozsáhlý názor na člověka
- snaží se popsat skutečného, reálného člověka, kde nic nepřikrášluje
- a když se mu to povede, staví před nás ideál
„Můj výzkum přirozeného vývoje lidského rodu“
- zde popisuje vývoj člověka od těch 1. civilizací a konfrontuje ho s přirozeným individuálním vývojem
- snaží se zkoumat i sebe pomocí introspekce
dělí vývoj:
1. přírodní - PŘIROZENÉ STÁDIUM
– děti, nebo člověk na úsvitu dějin, sepjati přírodou, člověk je vydaný na pospas přírodním zdrojům
- aby nějak vzdoroval přírodě a zvěřeně je špatně vybaven a stejně jako zvíře neví nic o dobru a zlu
- jediná jeho VŮLE je vůle přežít, jenž ho žene kupředu = sobectví, musím přežít
2. společenský - PŘÍJEMNOST, LASKAVOST
- přeji dostatek i druhým, pokud ho mám sám
- „všechno umění shromažďovat majetek u člověka, není nic jiné=ho, než zvířecí pud přežít a touha zůstat nečinně, bezstarostně“
- „myslíš, že je to tvá podnikavost, ale když hniješ na podnikavost, jest to ze zvířecích pudů“
- člověk odjakživa žije v tlupě je to tvor sociální
3. mravní vývoj
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat