Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VÝZNAM A MOŽNOSTI PARTICIPACE DĚTÍ A MLÁDEŽE VE VČ - ZAŘÍZENÍ VOLNÉHO ČASU


VÝZNAM A MOŽNOSTI PARTICIPACE DĚTÍ A MLÁDEŽE VE VČ

ZAŘÍZENÍ VOLNÉHO ČASU


- především Střediska volného času
- významnou součástí působení ve VČ- sféry dobrovolné volby, a účasti na činnosti spontánní, příležitostné, pravidelné i prázdninové
- navazují na vyučovací a i mimovyučovací činnosti škol
- podporují sdružení dětí a mládeže
- 2000 – 289 středisek v ČR
- podporují vznik a rozvoj participačních snah

MÉDIA

- pronikají stále výrazněji do života a participace
- působí na vč v rodině, škole i obci
- reagují na problémy a kladou před ně aktuální otázky
- napomáhají realizaci Úmluvy o právech dítěte
možnosti:
- ve společnosti vytvářejí vstřícnou atmosféru, informace o profilu, potřebách, zájmech, očekáváních, ambicích i problémech
- obracejí se přímo k dětem a mladým lidem- jsou zdrojem informací, poskytují oddech, zábavu, i podněty pro praktické jednání
- sféra tvůrčí, organizační nebo technické aktivity samotných dětí a mladých lidí – vlastní časopisy, zpravodaje, školní nebo místní rozhlasové nebo televizní relace, rozhovory, reportáže
- internet – E – kamarád, pozor!!! - negativa
1. média o dětech pro dospělé – Vychovávatel, My a děti 2. média dospělých pro mládež – Zámeček, Archa, Skauting, Mozaika /Pionýr/ 3. média vytvářená samotnými dětmi – Klub Domino

Žádné komentáře:

Okomentovat