Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VÝZNAM A MOŽNOSTI PARTICIPACE DĚTÍ A MLÁDEŽE VE VČ - samosprávy dětí mládeže



VÝZNAM A MOŽNOSTI PARTICIPACE DĚTÍ A MLÁDEŽE VE VČ

DOBROVOLNÁ ÚČAST – klíčová sféra participace


- podíl na činnostech vrstevnických kolektivů
- v útvarech jejich zájmové činnosti /kroužky, umělecké soubory, sportovní družstva…/
- činnost sdružení a zařízení
- možnosti v aktivitách, iniciativách a hnutích ve prospěch druhých lidí nebo přírody
- 1. polovina 20. století – rychlý rozvoj aktivit a struktur, obsahu, metod i sociálních vztahů
- utvářely se v různých sociálních prostředích – škola, spontánní skupiny…
- výsledkem však bylo postupné docenění (společenské i výchovné) dobrovolného sdružování a celého volného času
- participace zůstává aktuálním a dlouhodobým úkolem



SAMOSPRÁVY DĚTÍ A MLÁDEŽE - tradiční –

žákovské samosprávy na školách
– usilovaly o spojování výchovy s nejbližším sociálním zázemím
- v 90. letech – nastartoval se vývoj směrem k participaci
- vytváření

rady, sněmy, parlamenty dětí a mládeže
- trpí řadou dětských nemocí – neinspirují soustavnější činnosti, kontrolu plnění vlastních úkolů, hodnocení výsledků dosahovaných mezi dvěma zasedáními, málo se uplatňují informace o činnosti v médiích

Žádné komentáře:

Okomentovat