Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VÝCHOVA SKRZE SPORT, VÝCHOVNÁ ÚLOHA TRENÉRA 7.

VÝCHOVA SKRZE SPORT, VÝCHOVNÁ ÚLOHA TRENÉRA 7.


Jaké jsou cíle tréninku
- silná vůle (volní vlastnosti)
- posílení zdraví
- spolupráce v kolektivu
- učit se realizovat v praxi vše, co se naučí na tréninku
- rozvíjení základních motorických cviků

Společné hodnocení
Společná hodnocení po zápase jsou nesmírně potřebná pro schopnost vidět nedostatky a umění podtrhovat klady. Jde o herní hodnocení, při kterém se učíme vidět i sami sebe, naši ochotu bojovat až do konce, vidět i náš postoj v „poli“ vůči spoluhráčkám a dokázat si popřípadě vyříkat vše, co nebylo správné i v našem chování (nervosita hraje při utkáních velkou roli). V těchto momentech může všem být oporou trenér, který podpoří vzájemné vztahy mezi hráči.

Význam slova „l´alleducatore“
Toto slovo je italského původu a je složeno ze dvou slov: allenatore /trenér/ + educatore /vychovatel/. Jde o to, aby člověk, který vede sportovní družstvo byl odborník ve sportu, který trénuje a zároveň byl vychovatelem, který nedbá jen na sport, ale i na výchovu a formaci svých svěřenců.

V podstatě má činnost trenéra dvě hlavní stránky:
1. teoretickou
2. praktickou, interakční
Základem teoretické složky je trenérovo vzdělání, zvl. Odborné, ale i zkušenosti a schopnosti. Avšak ani dokonalý program - jak praxe potvrzuje – nezaručuje úspěch při realizaci, i když je k němu důležitým předpokladem. Realizace je činnost jiného druhu, v ní se uplatňují interakční kapacity trenéra; jeho zaměřenost, vlastnosti, specifické schopnosti, zkušenosti. Dokonce je možné, že trenér s vynikajícími interakčními předpoklady a slabý teoreticky dosáhne úspěchu spíše než trenér, který je na tom právě opačně, tj. silný v přípravě, ale má obtíže v interakci


Článek podporuje:
brankářské masky, hokejové lapačky, betony

Žádné komentáře:

Okomentovat