Největší databáze studijních materiálů pro střední a vysoké školy.
Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
Podmínky spolupráce 1. část
Podmínky spolupráce 1. část
Podmínky (zásady) je dobré znát předem. Jednotlivci v týmu pak ví, co se od nich očekává. Animátor či vedoucí pedagog (pracovník) se má snažit o respektování těchto zásad. Tyto podmínky mohou být jistě doplněné, obohacené nebo vyjádřené jiným způsobem.
Uvádím tedy alespoň ty základní:
Aktivní „zapojení“ jedince – je důležité, aby se jedinec cítil v týmu přijatý a byl ochotný spolupracovat. Do jaké míry je jedinec zapojen do rozhodovacích procesů, v té míře cítí vlastní příslušnost k týmu. Vnímá pak svoji přítomnost jako užitečnou a důležitou pro skupinu a cítí se být i ohodnocený. Každý jedinec má potřebu seberealizace, každý touží být brán vážně.
Kritika – je možná v té míře, v jaké ji skupina snese nebo na jakou je připravena (zralost jedinců). Mohlo by být užitečné přemýšlet nad těmito otázkami: k čemu pomáhá kritika? K jakým pozitivním výsledkům může vést?
Všechno vede k závěru, že kritika podložená a konkrétní je nezbytná pro spolupráci v týmu.
Jedinec se musí snažit přijmout to, že v rámci skupiny bude jeho činnost a jednání otevřeny kritice. Je to přirozené a nutné. Je samozřejmé, že kritika musí být zaměřena na práci, obsah a metody práce, kterou jedinec vykonává. Neměla by být pojata osobně, jako napadení osoby, a neměla by se ovlivňovat sympatií a antipatií.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat