Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výchova 2.

Výchova 2.

Účelem vědy o výchově není ovlivnit výchovné jednání, ale poznat to, co existuje. Naproti tomu účelem praktické nauky je poskytnout návod pro jednání a pro praxi.
Praktická nauka o výchově - její náplní jsou: cíle, normy, a návod k jednání. Je úzce propojena s morálními normami, které platí jek pro vychovatele, tak pro vychovávané.

Příčina nejednoty
Příčina nejednoty v náhledu na vědecký charakter pedagogiky je v tom, že jsou s tímto oborem spjata zcela rozdílná očekávání. Neshoda pramení z rozdílných názorů na vztahy mezi výchovnou teorií a výchovnou praxí.

Sv.Jan Bosko (1815-1888) se snažil ve své nelehké době vychovávat a vést mladé kluky k dobrým zásadám. Je považován za vynikajícího vychovatele a učitele mladých.
Chtěl, aby se z každého z nich stal čestný občan a dobrý křesťan – mluvím o růstu jedince, který by měl zrát v harmonického člověka. Základem je filosofie a teologie výchovy. Počítá se zde s „Něčím-Někým“ co nás nebo kdo nás přesahuje a převyšuje.

Vychovával v duchu preventivního systému, kde mluvíme o hodnotě „předejití“, která je ve výchově stále aktuální. Jít do prostředí odkud vychází mladý člověk, vidět jak žije a umět pochopit, co potřebuje, to je pravá láska.

Žádné komentáře:

Okomentovat