Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Základní struktura kroužku – zájmové činnosti

Základní struktura kroužku – zájmové činnosti

Pro dobrý průběh zájmové činnosti je dobré mít na paměti pár základních prvků, které nám mohou pomoci dobře se připravit a prožít zájmovou činnost, kterou pro děti či mladé lidi chystáme.

Základní body:
Hezký a upravený prostor dělá milý dojem, proto je potřeba nejdřív upravit místnost, kde chci děti či mladé lidi přijmout. Proto je důležité, aby vedoucí přišel dřív a vše promyslel, aby prostředí bylo na první pohled pěkné.

Vytvoření atmosféry (pohoda, přátelství) je důležité, proto je děti potřeba poznat. Zahrát si seznamovací hry (hlavně na prvních schůzkách). Později si mohou na začátku vykládat nebo zahrát hru, při které opadnou bariéry a děti se uvolní. Je úkolem vedoucího, aby navodil příjemnou atmosféru a vzbudil v dětech důvěru.

Motivace činností- v některých případech splyne se sjednocováním atmosféry, nikdy by však neměla chybět ( forma pohádky, písničky, vyprávění…) Vlastní činnost - vedoucí by neměl improvizovat (někdy ano). Měl by mít promyšlený plán a stanovené zadání. Rozmyšlený metodický postup a připravené pomůcky. Jde taky o jednoduché a jasné vysvětlení činnosti, popř. praktické ukázky…

Během činnosti vedoucí povzbuzuje, chválí a podporuje „tvořivost“dětí.
Závěr schůzky- po skončení činnosti vedoucí s účastníky zhodnotí průběh a dosažené výsledky. Vyzdvihuje především klady.

V zájmové činnosti, kde má pedagog dobře promyšlený program podle daných časových možností a osob ( jedinců, kteří mají různé potřeby) plní zájmový kroužek funkci výchovnou a vzdělávací. Rozvíjí celou osobnost, působí motivačně i socializačně, podporuje seberealizaci. Může být prostředkem relaxace, odpočinku, duševní i fyzické rekreace.

Žádné komentáře:

Okomentovat