4.pamět‘ 
 - je v plné míře úmyslná (učení se) 
 - schopnost pojmout více poznatků a pojmů 
 - opouštění mechanické paměti a využívání logické paměti 
 - se třídí podle zájmů - když mě to baví dobře si to pamatuji a jsem schopen toho   pojmout co nejvíce 
 - měla by být práce s pamětí (učení obohacování osobnosti v každém věku) 
inteligence 
 - je obecná - obecná schopnost řešit problémy a začíná se vyvíjet specifická ‚ která           umožňuje orientaci ve speciálních problémech - souvisí s oblastí rozvojem zájmů 
 - je nutno podněcovat 
 - se dělí na tu která směřuje k a) humanitním vědám a b) přírodním a technickým   vědám -jsou rozděleny v různých poměrech 
řeč 
 - člověk má v tomto období největší výřečnost až ukecanost 
 - mění se obsah komunikace, je závažnější, hlubší, tvořivější, intimnější 
 - začátky prodlužování vět a začíná se používat více abstraktních pojmů a poznatků,   používání vložených slov, superlativů 
sociální vztahy 
 - dochází k rozvoji všech vztahů, který byly v pubertě 
 - stále více zesiluje odpoutávání od rodičů a hledání intimního vztahu 
 - vztahy k vrstevníkům jsou nejméně kritické než k mladším či starším generacím
Žádné komentáře:
Okomentovat