PŘEDŠKOLNÍ VĚK 
city a sociální vztahy 
 - období bouřlivého rozvoje citů všeho druhu 
 - nestálost, krátkodobost, intenzivní ‚ ‚ 
 - potřebuje společnost pro vznik EMOCI k JEDNOTLIVCUM a SKUPINAM 
 - rozvíjejí se CITY MORALNI (=etické, charakterové) např. přátelství, úcta, 
  spravedlnost
 - rozvíjejí se CITY INTELEKTUALNI,které se váží na touhu za poznáním 
Negativní emoce 
 - STRACH se projevuje spíše u citlivých lidí 
 - Např. tmy (bujné představování), cizích lidí (fantazijní představy, negativní    zkušenosti), snů (-Y-, dát pocit jistoty), z cizího, z hlučného prostředí...
- přirozený porod: dítě je bázlivější a rozumnější 
- císařský řez: dítě nepocítí prvotní strach při porodu a ucítí ho až po porodu 
 - ZLOST je původním jevem reakce na konflikty s dospělými (dítě cítí bezmoc,    podřízenost...) 
 - PSYCHICKA DEPRIVACE 
 - CITOVÁ DEPRIVACE = nedostatečné uspokojování citových potřeb     zanedbávání dítěte 
 - SNIŽENI FLUSTRAČNI TOLERANCE = má hranice po které jsme schopni   snášet neúspěchy, nepříznivé city... 
ŠKOLNÍ ZRALOST 
-emoční -umět kontrolovat své city a impulsy - tvoří předpoklad pro kázeň 
              -dítě by mělo doma mýt silné citové zázemí (ne mít druhé dítě, když to první chodí   do první třídy - dvě role - velké citové zvraty)
Žádné komentáře:
Okomentovat