faktory ovlivňující soc.vnímání:
první dojem - určující pocit, který předurčuje následné jednání, na základě jedné vlastnosti hodnotím celou osobnost 
projekce vlastního názoru - své vlastnosti předpokládám u i druhých, ostatní vnímám zkresleně 
haló efekt - na základě předchozí informace 
nedostatek empatie (vcítění se) ovlivňuje vnímání druhého, člověk není schopen se vžít do situace druhého 
přílišné zevšeobecňování - není uznáván (např. je mladý, je hloupý) 
projekce - přisuzujeme druhým své vlastnosti a očekáváme stejné chování od druhých popularita vyvolává tendenci vnímat osobu lépe nebo hůře, než ve skutečnosti je ukvapený úsudek -je vyvolán většinou vlastní netrpělivostí 
stereotypy -jednání podle naučených vzorců chování postrádající pružnost 
faktor figury - pozadí ovlivňuje vnímání figury
Žádné komentáře:
Okomentovat