vývoj myšlení: 
- členění životního cyklu + myšlení 
Jean Piaget / piažet/ 
 1) senzomorická fáze, kdy dochází k identifikaci (poznávání) objektu (0-2 roky),   vnímání + pohyb 
 2) předpojmová symbolika - 2-4 roky - období, kdy nechápe rozdíly mezi živou a   neživou přírodou, vše považuje za živé (oblíbená hračka -jíst, mluvit, spát) 
 3) názorné myšlení - 4-7 let - obsahuje chápání vztahů mezi jevy (ohmatat) 
 4) konkrétní operace - 7-l 1 let, všechny myšlenkové operace na konkrétní předměty 
 5) formální operace - spojeny s abstraktními pojmy + logické myšlení, převažující    typ myšlení 
druhy myšlení: 
1) myšlení praktické - rychle postihnout základní vlastnosti, snadno vyřeší konkrétní    situaci, vyvodí správné závěry 
2) myšlení abstraktní - práce s jednotlivými abstraktními pojmy 
  myšlení jako řešení problému 
druhy problémů: 
1) otázky teoretického rázu, které se nedají řešit prostým myšlením (nutno použít kreativitu. 
 tvořivé myšlení) 
2) úkoly, které se nedají řešit pouze na základě dosavadních zkušeností (mechanická aplikace) 
3) činnost směřující k dosažení nějakého cíle, k němuž je zatím cesta neznámá nebo ještě není  zcela známá, originalita (činnost, kterou ještě nikdo nikdy nevymyslel)
Žádné komentáře:
Okomentovat