Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Školní Věk

vnímání - zrak: se mezi 8 až 10 rokem dokončuje - vnímání vzdálenosti, prostoru, kauzality (má dostatek vědomostí a zkušeno-stí)
- okolo 8 roku DIFERENCOVANE vnímání (individuální na základě zkušeností)

představování - dochází k vytváření FANTAZIINICH představ
- velký rozvoj fantazie se projevuje hlavně ve lirách
- EIDENTICKE představy (=živé)

myšlení - získávání vědomostí ‚
- dochází k rozvoji ABSTRAKTNIHO myšlení s kterým souvisí rozvoj LOGICKEHO myšlení
- se nám projevuje v RECI: rozšíření aktivního a pasivního slovníku hlavně narůstání o abstraktní pojmy
- myšlení podporujeme čtením

paměť - dítě si pamatuje konkrétní obsah pojmů ‚
- ze začátku převaha paměti BEZNECNE (NEUMYSLNE) a trénujeme pamět‘ UMYSLNOU (zapamatování čísel, básničky...)
- po 10 roku převaha paměti LOGICKE (názornost a konkrétnost) pozornost ‚ ‚ ‚
- převažuje NEIJJVIYSLNA buduje se UMYSLNA (okolo 20 minut)
- dítě je schopno se věnovat více něž jednomu podmětu
vůle - rozvoj na základě nových zkušeností a povinností
- ve škole cvičena cíleně (pochvala, známky...)

Žádné komentáře:

Okomentovat