ŠKOLNÍ VĚK 
-city     - vstup do školy ovlivňuje veškeré city (těšení x strach) 
 - začlenění do kolektivu - vztah k sám sobě - sebevědomí 
 - děti se projevují vzrušivěji, nemají trpělivost, podráždění, povinnosti nástup vůle   (stabilizuje se po 1/4 roce) 
 - začíná se projevovat dětská PŘETVÁŘKA - lež 
PUBESCENCE 
DRUHÉ OBDOBÍ VZDORU 
 - D se chce přiřadit od dětí k dospělým a usiluje o vlastní nezávislost 
 - D se projevuje citovou labilitou, zvýšenou kritičností (zaměřenou k nejbližším R —   celé věkové skupině rodičů, k mladým dětem a mladším sourozencům D začíná   být trochu sebekritické a začíná končit puberta), podrážděností, zájmem o   erotiku, první lásky (dívky dříve), plány do budoucna (zaměřeny na    partnerství), nové uspořádání životních hodnot (začátek jejich uvědomění), vliv   party na úkor vlivu rodičů 
 - Rozvoj estetických citů např. krásna spojeny se zájmem 
 - City morální (=etické) nové pojímání spravedlnosti a pravdy 
ADOLESCENCE 
-pro dospívajícího je toto období citových bouří a krizí, které pramení ze sociálního vývoje  (ještě se nachází ve světě dětí x usiluje o vstup do světa dospělých) a z nedozrání  CNS, která je dokončena okolo 26 let člověka
Žádné komentáře:
Okomentovat