Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Základní poznávací procesy v průběhu lidského vývoje

ŠKOLNÍ VĚK
vnímání – zrak - se mezi 8 až 10 rokem dokončuje - vnímání vzdálenosti, prostoru, kauzality (má dostatek vědomostí a zkušeností)
- okolo 8 roku DIFERENCOVANE vnímání (individuální na základě zkušeností)
představování- dochází k vytváření FANTAZIJNICH představ
- velký rozvoj fantazie se projevuje hlavně ve hrách
- EIDENTICKE představy (=živé)

PUBESCENCE
vnímání - zaměřuje se spíše na detaily
- pochopení hlubších vztahů mezi jevy - rozvoj vztahového vnímání se projevuje v kresbě, činnostech atd.
představování - fantazijní představy — denní snění

ADOLESCENCE
vnímání - vnímání nám od 20 do 25 let dosahuje nejvyšší kvality, protože došlo k rozvoji centra analyzátoru vnímání je tedy nejostřejší, mladiství má smyl pro harmonii, smyslnost, barevnost... a vyhraněnost podle zájmů a postojů
- celistvost, výběrovost, zaměřenost...
- hlavně receptory
- čich: čichové buňky jsou nejkvalitnější v tomto období, všímáni si vůně kolem sebe, vůně květin, domácnosti.. .vytvoření si vlastní vůně pomoci parfému, chci někomu vonět
- zrak: hlavně smysl pro harmonii, všímáni si vzhledu lidí, stylů, tvarů...
- chuť‘: se adolescentovy stále mění
- sluch: silné vnímání hudby, zvuků, melodie. . .vyhraněnost
- hmat: všímání kvality materiálu, dotyk...
představování -- opouštění od fantazmat nabývající denního snění, snění přes den je více reálnější, ale přesto je třeba si ponechat určitou míru denního snění
- - snění se nám tedy objevuje hlavně přes noc — kvalitní sny, které vznikají z prudkého rozvoje hormonů
- - fantazijní
- - konstruktivní

Žádné komentáře:

Okomentovat