Předškolní věk 
Hra  - to je činnost, která má hodnotu sama o sobě 
 - předstupeň pracovní aktivity 
 - by neměla vymizet za životy člověka 
 - význam: rozvijí vždy celého člověka, poznávací funkce, socializace, hromadění   nových zkušeností, fantazie, tvůrčí schopnosti, jemnou a hrubou motoriku. 
 - by měla by tvořit převahu aktivit 
funkce 
1) je MOTIVAČNÍM ČINNITELEM 
2) funguje jako UKAZATEL VYVOJOVE UROVNE 
3) má LECEBNOU FUNKCI v každém věku 
 - kolektivní (sociální): se rozvíjejí vztahy mezi vrstevníky a upevňují postavení 
  dítěte ve společnosti, dochází k osvojení společenských návyků... 
  na schovávanou, chodí pešek o kolo, pískovišti... 
 - úlohové: dítě hraje nějakou úlohu 
  např. na doktora, prodavačku... 
  rozvijí se představy, fantazie... 
 - konstruktivní: prudký vzestup až do školního věku 
  např. lego, kostky, stavebnice... 
  rozvijí motoriku, fantazii, vztah k práci... 
 - stolové: člověče nezlob se, domino, karty, šašek... 
  rozvijí kombinační schopnost, paměť, motoriku... 
 - výtvarné činnosti: je nejvděčnější činností 
  např. plastelína, s přírodninami, omalovánky... 
  okolo 6 letu schopno NAMALOVAT DETAILY 
  rozvijí jemnou motoriku, estetické city... 
 - zájmové: a)o pomoci v domácnosti 
   - utírání nádobí, zalívání kytek, míchání... 
   - děti se stávají platnými členy rodiny 
   - rozvíjí se vztah k práci, motorika... 
        b)vyprávění - např. předčítání, povídání, zpívání, rádio, TV (od 6 let), 
    počítače a počítačové liry 
- na prvním místě by měl být kontakt člověk - člověk 
- rozvijí se řeč, sociální vztahy
Žádné komentáře:
Okomentovat