Hra a práce 
Kojenecké období 
jemná motorika 
 - okolo 3 až 4 měsíce začíná sahat na předměty a části těla (poznává) 
 - okolo 5 měsíce sahá na předměty oběma rukama (zrak a pohyb se soustředí do    jednoho místa) 
 - okolo 9 měsíce uchop - palec proti (bouchá o sebe předměty 
vývoj sociální 
 - vývoj dítěte k ostatním lidem a postupem času k věcem... 
 - okolo 8 měsíce začíná reagovat na lidi i špatně - spojeno s pocitem nelibosti    (doktor studené ruce bílí plášť) 
 - se začíná projevovat ve hře (kloubí se motorika se smyslovým vývojem) 
- na konci tohoto období začíná mít smysl pro hru 
- hry funkční: experimentace s ručičkami a nožičkami, experimentace s mluvidly 
- hry s předměty: dítě něco vezme, cucá to, mačká. .pustí 
- hry konstruktivní: ke konci tohoto období začíná tím že matka mu postaví komínek z  kostiček a on ho zboří, postupně začíná stavět kostičky na sebe a když dítě vidí radost  opakuje to (sněhuláka...) 
- hry sociální: ke kterým potřebuje partnera 
- primitivní hra na schovávanou: dítěti se dá na hlavičku plenka, posilujeme vědomí, že osoba  zmizí, ale zase se objeví, pocit libosti 
- honička začíná většinou sourozenci a prarodiči: dítě se snaží uniknou a být s druhým  člověkem a co od něj může čekat a co ne 
- hra paci paci pacičky. 
- takhle jedou páni... (bezpečí) 
- vařila myšička kašičku 
- kloubí se vývoj motoriky se smyslovým vývojem a vznikají koordinovanější pohyby +  vývoj sluchu, hmatu, spolupráce, začátek rozumových schopností, vnímání... 
Batole 
- vývoj her 
- další rozvoj a vymizení funkčních her 
- hry napodobivé:  napodobují lidi, zvířata, práce. 
   velký význam pro rozvíjení psychických funkcí a 
   fyzické výkonnosti
Žádné komentáře:
Okomentovat