psychické poznávací procesy 
1 .vnímání 
 - vnímání nám od 20 do 25 let dosahuje nejvyšší kvality, protože došlo k rozvoji   centra analyzátoru vnímání je tedy nejostřejší, mladiství má smyl pro    harmonii, smyslnost, barevnost... a vyhraněnost podle zájmů a postojů 
 - celistvost, výběrovost, zaměřenost... 
 - hlavně receptory 
 - čich: čichové buňky jsou nejkvalitnější v tomto období, všímáni si vůně    kolem sebe, vůně květin, domácnosti.. .vytvoření si vlastní vůně pomoci    parfému, chci někomu vonět 
 - zrak: hlavně smysl pro harmonii, všímáni si vzhledu lidí, stylů, tvarů... 
 - chuť: se adolescentovy stále mění 
 - sluch: silné vnímání hudby, zvuků, melodie. . .vyhraněnost 
 - hmat: všímání kvality materiálu, dotyk... 
2 .představování 
 - opouštění od fantazmat nabývající denního snění, snění přes den je více reálnější,   ale přesto je třeba si ponechat určitou míru denního snění 
 - snění se nám tedy objevuje hlavně přes noc kvalitní sny, které vznikají z prudkého   rozvoje hormonů 
 - fantazijní 
 - konstruktivní 
3 .myšlení 
 - druhým vrcholem myšlení je 26 rok života člověka a proto aby tento vrchol mohl   vzniknout musí být položen základ, je tedy podstatně důležité co proto    mladiství udělá 
 - filozofuje: vyvozuje myšlenky z myšlenek 
 - práce s obecnými a abstraktníma pojmy 
 - období formálních operací: vyvození soudů ze soudů, spojení abstraktního myšlení   s logickým 
 - je schopen řešit problémy s více hypotézami, které si ověřuje 
 - má rozumový fakt najde si na argumenty kompromis — začíná tedy aplikovat   logické operace bez závislosti na abstraktních soudech — zesiluje logické   myšlení, které způsobuje kvalitnější a složitější myšlenkové operace
Žádné komentáře:
Okomentovat