Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Adolescence

psychické poznávací procesy
1 .vnímání
- vnímání nám od 20 do 25 let dosahuje nejvyšší kvality, protože došlo k rozvoji centra analyzátoru vnímání je tedy nejostřejší, mladiství má smyl pro harmonii, smyslnost, barevnost... a vyhraněnost podle zájmů a postojů
- celistvost, výběrovost, zaměřenost...
- hlavně receptory
- čich: čichové buňky jsou nejkvalitnější v tomto období, všímáni si vůně kolem sebe, vůně květin, domácnosti.. .vytvoření si vlastní vůně pomoci parfému, chci někomu vonět
- zrak: hlavně smysl pro harmonii, všímáni si vzhledu lidí, stylů, tvarů...
- chuť: se adolescentovy stále mění
- sluch: silné vnímání hudby, zvuků, melodie. . .vyhraněnost
- hmat: všímání kvality materiálu, dotyk...
2 .představování
- opouštění od fantazmat nabývající denního snění, snění přes den je více reálnější, ale přesto je třeba si ponechat určitou míru denního snění
- snění se nám tedy objevuje hlavně přes noc kvalitní sny, které vznikají z prudkého rozvoje hormonů
- fantazijní
- konstruktivní
3 .myšlení
- druhým vrcholem myšlení je 26 rok života člověka a proto aby tento vrchol mohl vzniknout musí být položen základ, je tedy podstatně důležité co proto mladiství udělá
- filozofuje: vyvozuje myšlenky z myšlenek
- práce s obecnými a abstraktníma pojmy
- období formálních operací: vyvození soudů ze soudů, spojení abstraktního myšlení s logickým
- je schopen řešit problémy s více hypotézami, které si ověřuje
- má rozumový fakt najde si na argumenty kompromis — začíná tedy aplikovat logické operace bez závislosti na abstraktních soudech — zesiluje logické myšlení, které způsobuje kvalitnější a složitější myšlenkové operace

Žádné komentáře:

Okomentovat