Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Období Batolete

sluch
-- nutno velmi podněcovat přirozenou mluvou a hlavně hudbou, aby se dítěti vytvořil návyk na správnou melodii řeči
hmat
- -umí POJMENOVAT POVRCH A KVALITU PŘEDMĚTU
-- měkké x tvrdé, studené x teplé...
rozvijí se POZORNOST
-- na konci období se soustředí 15 minut
-- dochází ke zkvalitňování činnosti — vývoj
hrubá motorika
-- rozvoj samostatné chůze — nevyrovnaný pohyb těla s rukama (není vyvinuto rovnovážné ústrojí a ruce má připravené jako by chtělo něco chytit)
-- později se začíná zdokonalovat v chození
-- okolo 2 let stání na jedné noze
-- 2,5 let chůze po nerovném terénu
-- 2,5 až 3 let chození po schodech
-- ve 3 letech by mělo zvládnou běh a chůzi z doprovodem rukou
jemná motorika
- po 1 roce špetkový úchop (jemnější)
- okolo 1,5 roku pustí předmět přesně na místo
- ve 2 letech je dokonalejší jemná práce a zvládá určité úkony sebeobsluhy např. zavřít suchý zip,okolo 3 let zvládne zapnout knoflík
- k rozvoji jsou nutné předměty různých tvarů a velikostí - dítě nechat manipulovat (velké nebezpečí úrazu a strkání věcí do ucha...)
vývoj her
- další rozvoj a vymizení funkčních her
- hry napodobivé: napodobují lidi, zvířata, práce. velký význam pro rozvíjení psychických funkcí a fyzické výkonnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat