představivost
- souvisí se smyslovým vývojem
- je char. PERSONIFIKACÍ: neživé věci chápe jako živé
myšlení
- do 1,5 roku KONKRÉTNÍ SITUAČNÍ MYŠLENÍ: myslí jen v té situaci a neumí to převést do jiné
- rozvijí se POROZUMĚNÍ ABSTRAKTNÍCH SITUACÍ (chápu že je někdo smutný a někdo veselý...)
-je spojena řeč - formulovaná myšlenka
- okolo 1 rokuje slovní zásoba okolo 1 až 5 slov
- okolo 3 let slovník bohatší asi 1000 slov
- 1,5 až 2 let tzv. GENERALIZACE SLOV: dítě podle jednoho znaku nazývá všechny předměty a věci i když s tím nesouvisí (např. husa) rodiče by měly nesouhlasit a rozlišit rozvoj
- do 2 let má dítě vlastní slovník a žádá o vysvětlení - co to je ? dochází k doplnění slovní zásoby na- pasivní (rozumí)
- aktivní (používá)
- okolo 2 let je aktivní slovní zásoba okolo 20 až 30 slov
- největší problémy na výslovnost r, ř, š, s...
- v řeči se začíná projevovat i sociální vývoj a zlom slova Já
poznání sama sebe
- dochází k velkému poznání sama sebe - SEBE CIT
- dítě chápe svou individualitu (JÁ) a ostatní
- např. já sám se obleču a když mě někdo bude oblékat tak se budu vztekat..
- dítě touží po POCHVALE — být kalně hodnoceno
Žádné komentáře:
Okomentovat