Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Adolescence

inteligence
- je obecná - obecná schopnost řešit problémy a začíná se vyvíjet specifická ‚ která umožňuje orientaci ve speciálních problémech - souvisí s oblastí rozvojem zájmů
- je nutno podněcovat
- se dělí na tu která směřuje k a) humanitním vědám a b) přírodním a technickým vědám -jsou rozděleny v různých poměrech
řeč
- člověk má v tomto období největší výřečnost až ukecanost
- mění se obsah komunikace, je závažnější, hlubší, tvořivější, intimnější
- začátky prodlužování vět a začíná se používat více abstraktních pojmů a poznatků, používání vložených slov, superlativů

sociální vztahy
- dochází k rozvoji všech vztahů, který byly v pubertě
- stále více zesiluje odpoutávání od rodičů a hledání intimního vztahu
- vztahy k vrstevníkům jsou nejméně kritické než k mladším či starším generacím

specifické vývojové problémy dospívajících
1.rozpor mezi fyzickou x sociální, psychickou zralostí
- mladiství je fyzicky plně vyvinut, ale psychicky a sociálně ještě ne - není schopen řešit všechny problémy jako dospělý (citový neklid a bouře, kritičnost, pojetí své vlastní osobnosti)
2.rozpor mezi rolí a statutem
- každý člověk hraje v životě určité role
- statut: je jak nás společnost chápe mou roly, které určuje postavení ve společnosti + soubor práv a povinnosti které k ni patří
3.rozpor mezi hodnotami mladé a starší generace
- má představa o trávení víkendu je jiná, než mé mamky
4.rozpor mezi hodnotami rodiny a vnější společnosti
- doma mě učily, že mám všude zdravit a v krámu mě prodavačka nepozdraví

Žádné komentáře:

Okomentovat