Hra 
- to je činnost, která má hodnotu sama o sobě 
- předstupeň pracovní aktivity 
- by neměla vymizet za životy člověka 
význam - rozvijí vždy celého člověka, poznávací funkce, socializace, hromadění nových   zkušeností, fantazie, tvůrčí schopnosti, jemnou a hrubou motoriku... 
- měla by tvořit převahu aktivit 
funkce hry: 
1) je MOTIVAČNÍM ČINITELEM
2) funguje jako UKAZATEL VÝVOJOVÉ ÚROVNĚ
3) má LEČEBNOU FUNKCI v každém věku 
 - kolektivní (sociální) - se rozvíjejí vztahy mezi vrstevníky a upevňují postavení 
     dítěte ve společnosti, dochází k osvojení společenských      návyků... 
    - na schovávanou, chodí pešek o kolo, pískovišti... 
 - úlohové -  dítě hraje nějakou úlohu 
   např. na doktora, prodavačku... 
      - rozvijí se představy, fantazie... 
 - konstruktivní - prudký vzestup až do školního věku 
   např. lego, kostky, stavebnice... 
    -rozvijí motoriku, fantazii, vztah k práci... 
 - stolové - člověče nezlob se, domino, karty, šašek... 
     - rozvijí kombinační schopnost, paměť‘, motoriku... 
 - výtvarné činnosti - je nejvděčnější činností 
    např. modelína, s přírodninami, omalovánky... 
          - okolo 6 letu schopno NAMALOVAT DETAILY 
          - rozvijí jemnou motoriku, estetické city... 
 - zájmové: a) o pomoci v domácnosti - utírání nádobí, zalívání kytek, míchání... 
       - děti se stávají platnými členy rodiny 
       - rozvíjí se vztah k práci, motorika... 
       b) vyprávění - např. předčítání, povídání, zpívání, rádio, TV (od 6 let), 
     počítače a počítačové hry 
       - na prvním místě by měl být kontakt člověk - člověk 
       - rozvijí se řeč, sociální vztahy...
Žádné komentáře:
Okomentovat