rozvijí se POZORNOST 
-- na konci období se soustředí 15 minut 
-- dochází ke zkvalitňování činnosti — vývoj 
 hrubá motorika 
-- rozvoj samostatné chůze — nevyrovnaný pohyb těla s rukama (není vyvinuto rovnovážné ústrojí a  ruce má připravené jako by chtělo něco chytit) 
-- později se začíná zdokonalovat v chození 
-- okolo 2 let stání na jedné noze 
-- 2,5 let chůze po nerovném terénu 
-- 2,5 až 3 let chození po schodech 
-- ve 3 letech by mělo zvládnou běh a chůzi z doprovodem rukou 
 jemná motorika 
- po 1 roce špetkový úchop (jemnější) 
- okolo 1,5 roku pustí předmět přesně na místo 
- ve 2 letech je dokonalejší jemná práce a zvládá určité úkony sebeobsluhy např. zavřít  suchý zip,okolo 3 let zvládne zapnout knoflík 
- k rozvoji jsou nutné předměty různých tvarů a velikostí - dítě nechat manipulovat  (velké nebezpečí úrazu a strkání věcí do ucha...) 
 vývoj her 
- další rozvoj a vymizení funkčních her 
- hry napodobivé: napodobují lidi, zvířata, práce. velký význam pro rozvíjení psychických  funkcí a fyzické výkonnosti 
představivost 
- souvisí se smyslovým vývojem 
- je char. PERSONIFIKACÍ: neživé věci chápe jako živé
Žádné komentáře:
Okomentovat