Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Krizová období v životě jedince (citový vývoj)

PŘEDŠKOLNÍ VĚK
city a sociální vztahy
- období bouřlivého rozvoje citů všeho druhu
- nestálost, krátkodobost, intenzivní ‚ ‚
- potřebuje společnost pro vznik EMOCI k JEDNOTLIVCUM a SKUPINAM
- rozvíjejí se CITY MORALNI (=etické, charakterové) např. přátelství, úcta,
spravedlnost
- rozvíjejí se CITY INTELEKTUALNI,které se váží na touhu za poznáním
Negativní emoce
- STRACH se projevuje spíše u citlivých lidí
- Např. tmy (bujné představování), cizích lidí (fantazijní představy, negativní zkušenosti), snů (-Y-, dát pocit jistoty), z cizího, z hlučného prostředí...
- přirozený porod: dítě je bázlivější a rozumnější
- císařský řez: dítě nepocítí prvotní strach při porodu a ucítí ho až po porodu
- ZLOST je původním jevem reakce na konflikty s dospělými (dítě cítí bezmoc, podřízenost...)
- PSYCHICKA DEPRIVACE
- CITOVÁ DEPRIVACE = nedostatečné uspokojování citových potřeb zanedbávání dítěte
- SNIŽENI FLUSTRAČNI TOLERANCE = má hranice po které jsme schopni snášet neúspěchy, nepříznivé city...
ŠKOLNÍ ZRALOST
-emoční -umět kontrolovat své city a impulsy - tvoří předpoklad pro kázeň
-dítě by mělo doma mýt silné citové zázemí (ne mít druhé dítě, když to první chodí do první třídy - dvě role - velké citové zvraty)

Žádné komentáře:

Okomentovat