Školní Věk
- PREPUBERTÁLNÍ věk — mladší školní před pubertou 
- na školní začlenění má vliv tělesný vývoj fyzická zdatnost 
tělesný růst má etapy: 
a) první období VITÁLNOSTI 
 - s výškou neumí dítě zacházet - mizí vyrovnanost - musí se naučit znát své tělo 
b) druhé období PLNOSTI  
 - výška se zarazí a dítě nabírá na váze– zpět nabývá ladné pohyby, neomezenost v jídle 
 -(8-10 let) 
c) třetí období VITÁLNOSTI 
 - okolo 10 až 11 rokem se tělo připravuje na pubertu - tvaruje se 
hrubá motorika - nerovnoměrnost v růstu 
  - dítě je třeba zaměstnat - vybít energii 
  - všechny sporty časem směřují k určitému 
jemná motorika - dochází ke zdokonalování zručnosti (souvislost s hrami) 
      - používaní jednoduchých nástrojů (namazat rohlík), hry na hudební     nástroje, ruční práce... 
vnímání - zrak: se mezi 8 až 10 rokem dokončuje - vnímání vzdálenosti, prostoru, kauzality   (má dostatek vědomostí a zkušeno-stí) 
    - okolo 8 roku DIFERENCOVANE vnímání (individuální na základě zkušeností) 
představování  - dochází k vytváření FANTAZIINICH představ 
               - velký rozvoj fantazie se projevuje hlavně ve lirách 
               - EIDENTICKE představy (=živé)
Žádné komentáře:
Okomentovat