Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Pubescence

myšlení
- prohlubuje se abstraktní myšlení schopno definovat abstraktní pojmy, samo začíná řešit složitější problémy
- D je schopno SYSTEMATIZACE (=utřiďování pojmů)
- Je to druhé nejrychlejší období rozvoje myšlení
- myšlení je spojeno s řečí
- nové pojmy
- dynamičtější
- hodně hovorového jazyka
- projevuje se zájmy - stylizace k zájmu
- mezi dívkou a chlapcem krátká verbální komunikace
inteligence
- kulminuje obecné nadání D (skoro dosah vrcholu)
- obecná schopnost řešit problémy
- rozvijí se specifická inteligence
emoce

DRUHÉ OBDOBÍ VZDORU
- D se chce přiřadit od dětí k dospělým a usiluje o vlastní nezávislost
- D se projevuje citovou labilitou, zvýšenou kritičností (zaměřenou k nejbližším R celé věkové skupině rodičů, k mladým dětem a mladším sourozencům D začíná být trochu sebekritické a začíná končit puberta), podrážděností, zájmem o erotiku, první lásky (dříve), plány do budoucna (zaměřeny na partnerství), nové uspořádání životních hodnot (začátek jejich uvědomění), vliv party na úkor vlivu rodičů
- Rozvoj estetických citů např. krásna spojeny se zájmem
- City morální (=etické) nové pojímání spravedlnosti a pravdy
-sociální vztahy - na prvním místě jsou vztahy se svými vrstevníky, na druhém místě je společnost, rodiče a učitelé

Žádné komentáře:

Okomentovat