Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Období Předškolního Věku

Myšlení
- je KONKRETNÍ, které vlivem rozvojem motoriky vnímání a představování
- dochází k jevu SUGESTIBILITA (=dítě se snaží ostatním vsugerovat že něco prožilo.. .je to vnášení FANTAZIE do MYŠLENKOVYCH OPERACÍCH)
- začátky ABSTRAKCE (vytyčování podstatných znaků)
- převažuje ANALÝZA (=rozklad) nad SYNTEZOU (sestavení)
- vyjádřením myšlenky je REC - obohacena o další slova
- začíná používat vulgární výrazy
- hodně mluvit a zpívat
paměť
- okolo 3 let si začíná PAMATOVAT VECI NA CELY ZIVOT pokud mají velký emocionální náboj ať kladný či záporný
- cvičíme úmyslně, záměrně okolo 5 roku si pamatuje to co pro ně má KLADNE MOTIVY a rozvoj VULE při, které musí překonávat překážky např. úklid
hraček (pomoci a pochválit)

city a sociální vztahy
- období bouřlivého rozvoje citů všeho druhu
- nestálost, krátkodobost, intenzivní ‚
- potřebuje společnost pro vznik EMOCI k JEDNOTLIVCUM a SKUPINAM
- rozvíjejí se CITY MORALNI (=etické, charakterové) např. přátelství, úcta,
spravedlnost... ‚
- rozvíjejí se CITY INTELEKTUALNI, Které se váží na touhu za poznáním
negativní emoce
- STRACH se projevuje spíše u citlivých lidí
- Např. tmy (bujné představování), cizích lidí (fantazijní představy, negativní zkušenosti, sledování TV), snů (dát pocit jistoty), z cizího prostředí,
z hlučného prostředí...
- ZLOST je původním jevem reakce na konflikty s dospělými (dítě cítí bezmoc, podřízenost..,.)
- PSYCHICKÁ DEPRIVACE
- CITOVÁ DEPRIVACE = nedostatečné uspokojování citových potřeb - zanedbávání dítěte
- SNIŽENÍ FLUSTRAČNÍ TOLERANCE = má hranice po které jsme schopni snášet neúspěchy, nepříznivé city...

Žádné komentáře:

Okomentovat