Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Adolescence

2 .představování
- opouštění od fantazmat nabývající denního snění, snění přes den je více reálnější, ale přesto je třeba si ponechat určitou míru denního snění
- snění se nám tedy objevuje hlavně přes noc kvalitní sny, které vznikají z prudkého rozvoje hormonů
- fantazijní
- konstruktivní
3 .myšlení
- druhým vrcholem myšlení je 26 rok života člověka a proto aby tento vrchol mohl vzniknout musí být položen základ, je tedy podstatně důležité co proto mladiství udělá
- filozofuje: vyvozuje myšlenky z myšlenek
- práce s obecnými a abstraktníma pojmy
- období formálních operací: vyvození soudů ze soudů, spojení abstraktního myšlení s logickým
- je schopen řešit problémy s více hypotézami, které si ověřuje
- má rozumový fakt najde si na argumenty kompromis — začíná tedy aplikovat logické operace bez závislosti na abstraktních soudech — zesiluje logické myšlení, které způsobuje kvalitnější a složitější myšlenkové operace
4.pamět‘
- je v plné míře úmyslná (učení se)
- schopnost pojmout více poznatků a pojmů
- opouštění mechanické paměti a využívání logické paměti
- se třídí podle zájmů - když mě to baví dobře si to pamatuji a jsem schopen toho pojmout co nejvíce
- měla by být práce s pamětí (učení obohacování osobnosti v každém věku)

Žádné komentáře:

Okomentovat