Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

HODNOCENÍ

HODNOCENÍ
Hodnocení podmiňuje kvalitu výuky, jedna ze složek komunikace mezi žákem, učitelem a rodičem. Má význam i pro učitele samotného.
Je vždy subjektivní záležitostí, přestože existuje standartizované hodnocení (testy).
Pro učitele má hodnocení význam diagnostický (poznává žáka), regulační (jestli vysvětlil látku správně) a kontrolní.
Pro dítě má význam kontrolní informace, význam motivační, výchovnou
Pro veřejnost má význam informační
Hodnocení ve škole ovlivňuje vždy kvalitu výuky klima třídy
Typologie hodnocení
1) Záměrné - intence
2) Bezděčné – pochvala žáka na reakci
3) Formalizované – má srozumitelnou formu, má vyhodnocovanou formu
4) Analytické – neposuzuje výkon dítěte jako celek, dotýká se vybraných vlastností
5) Sumativní – celkový přehled o dosavadních výkonech
6) Formativní (korektivní) – dítě má šanci určitý výkon ještě zlepšit.
Validita zhodnocení
Má být hodnoceno nejen explicitně ale i implicitně.
Obsahová validita
Soulad mezi obsahem hodnocení a obsahem hodnoceného
Kontruktová validita
Připočteme žákovi kompetence (způsobilosti)
Souběžná validita
Posoudíme písemný test se subjektivním ústním hodnocením.
Predikační validita
Pre-, předběžně zjišťujeme úspěšnost dítěte

Žádné komentáře:

Okomentovat