Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE: BÍLÁ KNIHA

NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE: BÍLÁ KNIHA
ÚVOD:
-doporučení a opatření navrhovaná v dokumentu nelze považovat za projekt jednorázové bezprostředně nastupující reformy, ale za program dlouhodobého, postupně uskutečňovaného procesu proměny českého vzdělávání. Jeho rámec je vymezen usnesením vlády České republiky č. 113 ze dne 7. února 2001.
Předseda vlády v něm pověřuje, aby předložil Bílou knihu předsedům Poslanecké sněmovny a Senátu ČR k informaci.
Ministru školství, mládeže a tělovýchovy ukládá realizovat Národní program rozvoje vzdělávání v ČR prostřednictvím dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy a dalších opatření (str. 9)
II. PŘEDŠKOLNÍ, ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ:
A. SPOLEČNÉ OTÁZKY
1. Změna cílů a obsahů vzdělávání
- doporučení: …využít existující infrastruktury – resortních ústavů, pedagogických center, vysokých škol – pro zajištění přípravy učitelů i metodické pomoci školám včetně zpracování modelových, vzorových školních vzdělávacích programů (str. 39)
3. Vnitřní proměna školy
- doporučení: Vybudovat společnou podpůrnou infrastrukturu
• Využít nově vybudovanou síť pedagogických center ke koordinaci a organizačnímu zajištění dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, konzultační, metodické a informační činnosti, šíření rozvojových a inovačních programů ministerstva, šíření zkušenosti škol a jejich vzájemné spolupráce.
• Využít pedagogická centra k přípravě pedagogických pracovníků na plnění nových úkolů, které přinášejí doporučení ke kurikulu, evaluaci, vypracování projektů a dalšímu uplatnění autonomie školy.
• Propojit činnost pedagogických center s činností ČŠI a krajské samosprávy a vytvořit tak základnu regionální spolupráce …… (str. 43)
4. Pedagogičtí pracovníci jako nositelé změn
…Navrhovaná společná podpůrná infrastruktura, založená na síti pedagogických center, je dostatečně velká i pružná, aby propojila všechny, kteří další vzdělávání potřebují, i ty, kteří ho mohou poskytovat. (str. 45)
V. ZÁVĚR
HLAVNÍ STRATEGICKÉ LINIE VZDĚLÁVACÍ POLITIKY V ČESKÉ REPUBLICE
Hlavním cílem je:
-rozvoj vzdělávacích příležitostí - změny v pojetí a obsahu vzdělávání
-změny ve struktuře vzdělávací soustavy - postavení učitelů
Národní program rozvoje vzdělávání: v programu byl vymezen „celkový rámec vzdělávací politiky státu, dlouhodobé cíle a pořadí jejich důležitosti.“

Žádné komentáře:

Okomentovat