Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Technologie stavebních procesů - Inženýrské sítě

1. MATERIÁL
VODOVOD - trubní materiál veřejného vodovodu bude vyroben z litiny (trouby musí být hrdlové), min. hloubka 1,2 m až 1,8 m, trouby musí být chráněny jak pasivní ochranou nátěry, obaly tak aktivní „katodové“
PLYNOVOD NÍZKOTLAKÝ - (přetlak do 5 kPa) - skládá se z potrubí (trouby, tvarovky, armatury) a příslušenství (šachty, ochranné kryty armatur, závěsy a chráničky).Plynovod bude vyroben z ocelových bezešvých trub, které budou svařeny.
KANALIZACE - viz. dále.
ELEKTRICKÁ VEDENÍ SILOVÁ A SDĚLOVACÍ - všechny údaje o vodičích a příslušenství, o jejich prostorovém uspořádání a o ochraně před nebezpečným dotykem musí dotykem musí být stanoveny v projektu. Kabelovody mají být přímé. Pro podzemní kabelovody je třeba vyhloubit rýhy, jejichž dno musí být řádně srovnáno a opatřeno pískovou vrstvou min. 80 mm nebo musí být uloženy v betonových kanálech. Největší přípustné krytí pro všechny druhy kabelů je 1,5 m.

2. OBECNÉ PRACOVNÍ PODMÍNKY
Před zahájením pokrývačských prací musí být dokončeny a odevzdány všechny práce, které souvisejí s kladením krytiny tak, aby byl zabezpečený technologicky správný a plynulý průběh práce. Dohotoveny musí být zejména tyto práce : zednické práce, tesařské práce, klempířské práce, práce na hromosvodu, natěračské práce.
Všichni pracovníci musí být proškoleni z BOZ.

2. PŘEVZETÍ STAVENIŠTĚ
Připravenost pro přípojky zabezpečuje stavbyvedoucí podle požadavků specifikovaných ve smlouvě o dílo, uzavřené s dodavatelem inženýrských sítí. Připravené staveniště přejímá dodavatel před zahájením prací. O převzetí staveniště musí být sepsán protokol a proveden zápis do stavebního denníku.

3. OBECNÉ PRACOVNÍ PODMÍNKY
Stavby inženýrských sítí mají určité typické znaky, které ovlivňují způsob výstavby. Jsou to atypické stavby, velmi závislé na místních geologických a hydrogeologických podmínkách a na povětrnostní situaci.

4. PERSONÁLNÍ OBSAZENÍ PRO PROVÁDĚNÍ VNĚJŠÍ KANALIZACE

Č.čety Název čety stroje dělníci
1 sejmutí ornice 1 -
2 strojní hloubení 1 -
3 ruční dokopání - 5
4 Podkladní konstrukce - 2
5 montáž potrubí - 5
6 Betonová sedla - 2
7 montáž šachet - 2
8 obsyp potrubí - 3
9 strojní zásyp 1 -

5. STROJE A POMŮCKY
Vzhledem ke specifikaci prací budou stroje popsány dále.

6. JAKOST A KONTROLA KVALITY
Stoky mají náležitý profil a spád. Trouby leží pevně v rýze, souběhy koryt v šachtách jsou plynulé a hladké, vodotěsnost všech úseků musí být ověřena dle normy.
-vodovodní a plynovodní potrubí jsou z přípustného materiálu mají náležitý průměr a hloubku. Leží pevně v rýze. Jsou spolehlivě chráněna proti korozi.
-elektrické vedení jsou z materiálu přiměřeně trvanlivého, jsou prostorově uspořádána podle normy, zřetelně označena a chráněna před nebezpečným dotykem

7. BOZ
Řídí se vyhláškou 324/1990 Sb.Bezpečnost lidí na stavbách sítí je ohrožena především závaly ve výkopech a při manipulaci s troubami a kabely.


Pozn : Nejmenší dovolené vodorovné a svislé vzdálenosti a křížení mezi sítěmi viz příloha.

TECHNOLOGICKÝ POSTUP PRACÍ PŘI PROVÁDĚNÍ VNĚJŠÍ KANALIZACE:

VÝPIS POUŽITÝCH STROJÚ A MECHANISMŮ

Pásový dozer D8H, sejmutí ornice

- pracovní rychlost vpřed 5,2-11 km/h
- pracovní rychlost vzad 4,5 km/h
- pásový podvozek
- vznětový motor CAT 3406 c
- výkon motoru 228 kW
- provozní hmotnost 40,17 kg
- kapacita radlice 11,7 m3


Hydraulické lopatové rypadlo DH 441, vykopání rýh

- provozní hmotnost 26,8 – 31,5 t
- výkon motoru 132,4 kW / 180 k
- objem hloubkové lopaty 0,55 – 2,0 m3
- vznětový motor

Autojeřáb

Veškerým činnostem předchází sejmutí ornice v tl. 200 mm (manipulační pruh je široký 20 m). Ornice je sejmuta pásovým dozerem D8H. Rýha o šířce dna 1000 mm, je vyhloubena rypadlem DH 441, které vytěženou zeminu ukládá vedle výkopu. Použity jsou kameninové trouby DN 300 mm, které jsou uloženy v hloubce 1,6 m na dně rýhy. Minimální sklon potrubí Imin=1/d=4o. Začištění dna výkopu a začištění svahování se provádí ručně. Následuje betonáž podkladního betonu tloušťky 100 mm v celé šířce dna. Po jednodenní technologické přestávce se na dno kladou a stabilizují betonové pražce. Na ně se pomocí autojeřábu pokládáme kameninové trouby JS 300 mm. Napojování trub se provádí pomocí konopného provazce a asfaltové zálivky. Sklon vedení je 0,5%. Potrubí se zasype pískem do výšky 300 mm nad vrchní okraj trouby a následuje zasypání připravenou zeminou. Nakonec se rozprostře ornice a provede se úprava dle původního terénu. Na trase jsou umístěny šachty z prefebrikovaných dílců, nahoře ukončeny poklopem v rovině vozovky.

Provedení šachty:
1) Betonáž podkladní betonové mazaniny tl. 150 mm
2) Zaústění železobetonových skruží průměru 1000 mm,výška 500 mm
3) Osazení ocelových stupadel a´ 300 mm
4) Napojení skruží na ozub+cementová malta

Kontrola kvality : Provede se zkouška vodotěsnosti, potrubí se naplní vodou a nechá se vsáknout a sleduje se únik vody

Způsob napojení : Kanalizaci napojujeme pod úhlem 60 stupňů, celý přípoj je nutno obetonovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat