Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Základové konstrukce

1.) Obecné informace :

V protokolu je zpracován technologický předpis pro provedení bednění a betonáže základových konstrukcí na zadaném objektu . Jedná se o samostatně stojící dům obdélníkového půdorysu o dvou nadzemních podlažích . Zahájení prací předpokládá provedení veškerých zemních prací dle technologického předpisu . Před prováděním bednících a betonářských prací je nutno stavbu zajistit materiálově . Bude – li bednící a betonářské práce provádět zhotovitel , který prováděl zemní práce , má staveniště převzaté z dřívější doby . Bude – li zhotovitelem pro bednící a betonářské práce jiný než zhotovitel zemních prací , bude s hlavním dodavatelem dohodnut termín umožnění vstupu na staveniště , započetí stavebních prací a termín dokončení stavebních prací . Při převzetí staveniště a výkopové jámy se provede zápis do stavebního deníku .


2.) Pracovní podmínky :

Staveniště bude zařízené podle projektu Zařízení staveniště , budou provedeny přípojky sítí na staveništi , bude postavena panelová komunikace , bude zde již postaven věžový jeřáb , sociální zařízení , sklady nářadí a sklady bednění a řeziva . Bednící a odbedňovací práce mohou provádět pouze kvalifikovaní pracovníci ( zpravidla tesaři ) . Betonáž základových konstrukcí lze provádět při teplotě nad 5 °C a to po celou dobu tuhnutí a tvrdnutí betonu . Dle počasí je nutno betonové pásy chránit proti nadměrnému vysychání povrchových vrstev betonu . Při ukončení etapy bednění a etapy betonáže bude provedena kontrola stavebním dozorem a bude proveden zápis do stavebního deníku o dodržení technologického předpisu , jakosti a kvality dodávky .


3.) Výpočet kubatur :

Obvodové a vnitřní pásy . . . 59,38 m³
Podkladní betonová mazanina . . . 32,55 m³
Plocha bednění . . . 0,4 * 2 * ( 22,6 + 12,6 ) + 0,2 * ( 4 * 8,3 + 9 * 5,4 + 2 * 2,6 + 0,6 + 6 * 3,6 + 4 *
1,55 + 8 * 1,7 + 4 * 3,55 + 4 * 5,5 + 2 * 3,2 + 2 * 5,65 ) = 64,74 m²
Podpůrné dřevění . . . délky 2,5 m a 1,8 m na 0,8 m délky bednění = 2 * ( 22,6 + 12,6 ) * 2,5 + (
4 * 8,3 + 9 * 5,4 + 2 * 2,6 + 0,6 + 6 * 3,6 + 4 * 1,55 + 8 * 1,7 + 4 * 3,55 + 4 * 5,5 + 2 * 3,2 + 2 * 5,65 ) * 1,8 / 0,8 = ( 176 + 329,22 ) / 0,8 = 632 m
dřevění bude z hranolků 60 / 60 mm celkové délky 632 m
Rozpěrné dřevění . . . délky 0,6 a 0,35 na 1 m délky základu = 0,6 * ( 2,6 + 2 * 12,6 + 3 * 22,6 +
4 * 5,4 ) + 0,35 * ( 5,4 + 2 * 5,5 + 2 * 2 ) = 0,6 * 117,2 + 0,35 * 20,4 = 77,5 m
dřevění bude z latí 35 / 50 mm celkové délky 78 m


4.) Technologický předpis pro provádění bednících prací :

Výroba dílců bednění může započít již při zemních pracích , protože dílce budou vyráběny mimo staveniště , v dílnách a na staveništi se budou pouze sestavovat . Výrobou dílců bednění bude pověřen pracovník způsobilý pro tuto práci - tesař , který může mít pomocníky . Dílce bednění budou zhotovovány podle přiloženého náčrtku ( příloha č. 1 ) a na stavbu budou dopraveny již smontované . Konstrukce bednění bude provedena tradičním způsobem a to z dřevěného , smrkového řeziva zbíjeného hřebíky . Dopravu z dílen vzdálených 10 km zajistí nákladní vůz Avia A 31,1 A - užitečná hmotnost 3 295 kg , průměrná rychlost 40 km / hod. ( městský provoz ) . Před započetím sestavování bednění musí být opět zkontrolovány rozměry základové spáry . Případné nepřesnosti je třeba začistit nebo upravit ručně . Potom začne samotné sestavování bednění . Bednění bude pouze pro část základového pásu vyčnívajícího nad úroveň upraveného terénu , betonová směs bude při betonáži základových pásů lita přímo do základových spár . Bednění bude zajištěno podpůrnou konstrukcí proti překlopení do výkopu nebo na druhou stranu po 0,8 m a rozepřeno rozpěrkami po 1 m . Správnost vnitřních rozměrů , úchylky tvarů a polohy bednění nesmějí překročit mezní úchylky betonové konstrukce , jež jsou předepsány v projektu v souladu s ČSN 73 00 10 Úchylky a tolerance ve výstavbě . Rovnost a těsnost bednění musí být taková , aby jím nepronikly jemné součásti betonové směsi . Konstrukce bednění musí mít dostatečnou tuhost , aby držela svůj tvar při betonáži a tuhnutí betonové směsi , proto budou jednotlivé díly ještě navzájem spojeny dřevěnými příložkami 200 x 200 x 25 mm . Bednění musí být před betonáží očištěné a navlhčené . Na sestaveném stabilizovaném bednění se zaznamená výšková úroveň horní hrany základové desky . Bednění bude sestaveno dle přílohy č. 2 .


5.) Technologický předpis pro provádění betonáže základových pásů , jejich odbednění a betonáže podkladní mazaniny :

Před započetím betonáže základových pásů budou v základových spárách osazeny bednící prvky prostupů . Poloha těchto prvků se zaznamená na bednění . Výroba betonové směsi bude zajištěna v centrální výrobně betonu vzdálené 5 km od místa stavby . Betonová směs pro základové konstrukce bude třídy B 20 - směs vlhká a jeho výroba bude dle technologického postupu a zkoušek . Přeprava betonové směsi na staveniště bude zajištěna autodomíchávačem AM 330.1 . Na staveništi bude betonová směs přepravována pomocí věžového jeřábu a koše na betonovou směs KB 750.2 . Z koše bude betonová směs vysypávána přímo do základových spár po vrstvách maximálně 200 mm . Maximální výška shozu nesmí být větší než 1,5 m . V základových spárách bude betonová směs hutněna vpichy ocelovou tyčí , v horní úrovni bude betonová směs hutněna příložnými vibrátory - vibrované pruhy se budou překrývat o 100 až 200 mm . Vrchní vrstva bude uhlazena do roviny vyznačené na bednění . Po skončení betonáže základových pásů je třeba dodržet technologickou pauzu 3 až 5 dní ( dle počasí a rychlosti dále popsaných prací ) na zatuhnutí betonu . Beton je třeba po dobu technologické pauzy ošetřovat a chránit před klimatickými vlivy a nadměrnému vysušování ( jutové fólie , kropení ) . V průběhu technologické pauzy budou provedeny výkopové práce pro vedení veškerých rozvodů pod základovou deskou , položení těchto rozvodů , propojení přes prostupy základovými pasy a zasypání výkopu včetně zhutnění na požadovanou výšku terénu .
Po skončení technologické pauzy je možno základové pásy odbednit , bednění rozedrat a ponechat uskladněné na stavbě ve skladu bednění a řeziva pro další použití při výstavbě . Poté se provede betonáž podkladních betonových mazanin mezi základovými pásy , do kterých se vloží dřevěné desky 150 / 25 mm jako dilatační spáry dle přílohy č. 3 . Výroba , doprava , uložení a ošetřování betonové směsi bude stejná jako pro betonáž základových pásů . Horní hrana podkladní základové mazaniny bude stejná jako horní hrana základových pásů . Po skončení betonáže podkladní betonové mazaniny je před dalšími stavebními pracemi nutno opět dodržet technologickou pauzu 3 dny na zatuhnutí betonu .


6.) Pracovní stroje a nářadí :

Montáž bednění : přímočará pila , kladivo , kleště , hřebíky , metr , rukavice
Doprava bednění : nákladní vůz Avia A 31,1 A : užitečná hmotnost 3 295 kg
průměrná rychlost ve městě - 40 km / hod
Začištění základových spár : lopaty , kolečka
Betonáž : rukavice , lopaty , ocelová tyč , šufan , lžíce , vodováha , kbelíky , příložný vibrátor
pojízdný věžový jeřáb MB 80 / 100
koš na betonovou směs KB 750.2 - užitečný objem nádoby : 0,75 m³
autodomíchávač AM 330.1 : podvozek Škoda 706 MTSch 24
užitečný objem bubnu - 3 m³
užitečná hmotnost - 6 900 kg
celková hmotnost - 15 800 kg
plnící / vyprazdňovací čas - 15 - 20 / 35 - 50 s / m³
maximální přepravní rychlost se směsí - 60 km / hod
průměrná rychlost se směsí ve městě - 40 km / hod


7.) Postup prací a složení pracovní čety :

Montáž bednění : tesař + 1 pomocník
plocha bednění - 64,74 m²
doba montáže - 64,74 m² * 0,48 Nhod / m² = 31,1 hod = 2 x 15,54 hod
výroba bednících dílců - 2 dny , 2 pracovníci = 32 hod

Doprava bednění : naložení bednění - 30 min
cesta na stavbu - 10 km / 40 km / hod = 0,25 hod = 15 min
vyložení auta na stavbě - 30 min
jedno otočení auta na stavbu - 1,5 hod
odvoz bednění z dílny na staveniště - 1 auto , 1 řidič , 2 otočení = 3 hod

Kontrola a začištění základových spár , složení bednění : stavbyvedoucí + 4 dělníci
objem výkopu - 10% z 62,68 = 6,3 m³
výkopové práce - 6,3 m³ / 1,78 m³ / hod = 3,54 hod
Přeměření a dočištění základových spár , složení bednění = 5 hod

Sestavení bednění : 4 dělníci
plocha bednění - 64,74 m , rozpěrky celkové délky 78 m
doba sestavení - 64,74 m² * 0,12 Nhod / m² = 7,77 hod
sestavení bednění z dílců = 8 hod

Betonáž základových pásů : 4 dělníci + strojník jeřábu + obsluha koše
objem betonáže - 59,38 m³ = 60 m³
doba betonáže - 60 m³ * 0,4 Nhod / m³ = 24 hod
betonáž základových pásů - 4 dělníci = 24 hod

Doprava betonové směsi : 2 autodomíchávače
objem bubnu - 3 m³
plnící čas - 20 s / m³ * 3 m³ = 60 s = 1 min
cesta na staveniště - 450 s = 7,5 min
vyprazdňování bubnu + přeprava a vysypání koše - 4 * 210 s = 840 s = 14 min
jedno otočení autodomíchávače na stavbu - 30 min
počet otočení - 60 m³ / 3 m³ = 20 domíchávačů , 1 každých 18 minut
doprava betonové směsi - 2 autodomíchávače = 6 hod

Technologická pauza 3 až 5 dní

Odbednění základových pásů : 4 dělníci
plocha bednění - 64,74 m²
doba odbedňování - 64,74 m² * 0,1 Nhod / m² = 6,5 hod
odbednění základových pásů = 6,5 hod

Betonáž podkladní mazaniny : 4 dělníci + strojník jeřábu + obsluha koše
objem betonáže - 32,55 m³ =33 m³
doba betonáže - 33 m³ * 0,8 Nhod / m³ = 26,4 hod
betonáž podkladní mazaniny - 4 dělníci = 26,4 hod

Doprava betonové směsi : 1 autodomíchávač
objem bubnu - 3 m³
jedno otočení autodomíchávače na stavbu - 35 min
počet otočení - 33 m³ / 3 m³ = 11 domíchávačů = 385 min
doprava betonové směsi - 1 autodomíchávač = 6,5 hod

Technologická pauza 3 dny

Žádné komentáře:

Okomentovat