Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Jednotlivec může na svém pracovišti vyvolat realizaci svých návrhů i několika způsoby souběžně

Jednotlivec může na svém pracovišti vyvolat realizaci svých návrhů i několika způsoby souběžně. Musí však být nejenom novátorem v odborných otáz¬kách, ale i v mezilidských vztazích. Musí osvědčit systematičnost i trpělivost s věcí, které pomáhá na svět, stručně řečeno musí i nadále pracovat tak, jako byl zvyklý studovat.
Nemá-li se stát nabytý rozhled, získané znalosti, dovednosti i schopnosti tvo¬řit nově jen rodinnou relikvií, je zapotřebí uvádět je do života. Je zapotřebí uvádět je do života na pracovišti, které se ukázalo být silným inspiračním zdro¬jem sebevzdělávání a které jistě pomohlo alespoň morálně, když už ne materiálně.
Změny v provozu či v organizaci. Má-li být výsledkem sebevzdělávání pra¬covníků v organizaci zvýšení efektivity její činnosti změnou dosavadního sta¬vu, musí být nejprve tento stav znám. Pracovník tedy začíná tento stav studovat nikoliv z odborné literatury (není ostatně k těmto účelům ani napsána a čeká na své autory právě z pracoviště), ale z provozní dokumentace.
Jakýkoliv návrh na změnu provozu či organizace a řízení vychází ze stavu dosavadního. Průkaznost návrhu je dána právě popisem tohoto dosavadního stavu, vymezením zamýšlených úprav a klasifikací stavu výsledného.
Úvaha o takovém kroku začíná studiem právních norem, závazných pro navr¬hovatele, organizaci a případně i jiné resortní složky. (Jak se vyplácí vědět, kde je lze hledat a jak je nutno je studovat!)
Jde-li o zefektivnění řízení, opět to znamená prostudovat platné vnitropodni¬kové, resortní i zákonné předpisy, upravující kompetence různých článků systé¬mu řízení. (Jak se vyplácí mít vlastní kartotéku a znát alespoň přehled takových pramenů!)
A když pak přijde to hlavní - zpracovat návrh v textové i grafické podobě, jak se vyplatí mít doma svůj pořádek, své pracoviště, svůj systém práce! Když pak přijde ke kolektivnímu posuzování předloženého návrhu, jak se vyplatí umět rychle chápat otázky a věcně odpovídat, systematicky a bez přípravy referovat o jednotlivých prvcích návrhu! A když pak odborníci přijdou s námitkami, jak se vyplatí umět je spolehlivě registrovat a pak písemně vyvrátit!

Žádné komentáře:

Okomentovat