Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Lokální integrace zájmů

8.1.1 Lokální integrace zájmů
Lokální integrace zájmů je vstupním předpokladem edukačního působení in¬dividualizovanými cestami. Celospolečenské, skupinové a individuální zájmy jsou reprezentovány různými představiteli. Je to zájemce o vzdělávání, lektor, jakož i institucionální subjekt. Institucionální subjekt edukace (resp. pořadatel či spolupořadatel) je právnickou osobou. V podmínkách ekonomicky činných subjektů, volného času zájemců (řízených osob) a lektorů (řídících osob) je to příslušné edukační centrum, rozvíjející svou činnost v regionálních podmín¬kách. Pořadatel má zájem na tom, realizovat vhodným způsobem požadavky a potřeby tohoto okolí. Proto zjišťuje příležitostně nebo i soustavně zájmy růz¬ných vrstev populace. Vytváří pro ně za spolupráce jiných institucí, ekonomic¬kých center a občanských organizací vhodné programy, k jejichž uskutečnění získává lektory, specialisty a osobnosti z veřejného života. Také lektorJe repre¬zentantem různých zájmů - celospolečenských, skupinových i osobních. Svým vlivem působí na řízené účastníky.
Aby mohl být splněn zmíněný vstupní předpoklad edukace dospělých, musí dojít ke shodě zájemců o edukaci, budoucích návštěvníků veřejných akcí, účast¬níků vzdělávání, s pořadateli (subjekty edukace). Příprava programů, konkrétní vystupování lektorů před účastníky musí být i termínově vyhovující, proto musí dojít také ke shodě lektorů s pořadateli. Je však nutná i shoda zájmů poslucha¬čů (účastníků) s lektory. Připraví-li edukační centrum nevhodný program v nevhodnou dobu, nezíská-li pro své záměry lektora, neodpovídají-li snahy centra zájmům účastníků, nedojde k základní shodě. Nelze pak hovořit o lokální integraci zájmů. Následkem toho odpadají i ostatní předpoklady edukačního působení.

Žádné komentáře:

Okomentovat