Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Programátor je dalším článkem soustavy organizačních funkcí

Programátor je dalším článkem soustavy organizačních funkcí. Bývá to reprezentant podnikatelské, občanské nebo státní instituce, který dominantně navrhuje z podkladů marketingu a došlých požadavků obsah a formu edukačního působení. Jeho činnost osciluje mezi koncepčními a organizačními činnostmi podle daných okolností. Pracuje nejen pro územní celek, ale i pro profesionální obor, sezónní období, pro určitou část populace nebo pro složené organizační ťonny. Realizuje cíle edukace organizačními prostředky. Důležitost jeho funkce spočívá v konkretizaci různých požadavků a jejich koordinaci.
Provoznípracovníkje zaměřen v nižší míře specializace do probíhajících činností edukačního centra. Je pověřen organizací vstupu nových účastníků do organizačních forem. Pečuje o dodržování závazků účasti lektorů i účastníků, plní funkce studijního technika. Ovlivňuje řízení a chod centra včasným materiál¬ním zabezpečením. Působí dovnitř systému. Využívá programové i lektorské kapacity pro budoucí účastníky edukace. Jeho funkce bývá poloprofesionální nebo i neprofesionální a uplatňuje se zejména v sezónních cyklech.
Pořadatel bývá angažován zejména při větší kumulaci studijních běhů. Stará se o administrativu jednotlivých akcí, distribuci materiálů a zejména o styk s účastníky. Rozhoduje podle daných pravidel o včasném dodržování rozvrhu, vybavení jednotlivých běhů náležitostmi. Zůstává v trvalém styku s účastníky po dobu jejich studia. Rozvíjí své činnosti v kooperaci, sdružuje své pracovni kapacity s ostatními organizačními pracovníky pro potřeby lektorů.
K předchozímu nutno poznamenat, že ne všichni nositelé organizačních funkcí provádějí své činnosti ve stejné míře kvantity a kvality. Ani jejich rozmístění v systému není symetrické - obsazení funkcí v soukromých edukačních cent¬rech a centrech v péči organizací je rozdílné. Záleží rovněž na kvantitě edukač¬ních činností, zavedené dělbě a organizaci práce. Jednotlivci mohou plnit něko¬lik organizačních funkcí současně. Další rozpracování sestavy organizačních funkcí může přinést podněty pro rozpracování systému cyklických činností.

Žádné komentáře:

Okomentovat