Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Funkční dominanta

9.2 Funkční dominanta
Edukační proces je funkční dominantou managementu. Nelze ji limitovat pouze činností lektora. Lektor musí dostat své zadání s cílovou strukturou a to je výsostná povinnost managementu, který lektora řídí. Management se dále stará o to, aby byly včas vypracovány projekty akcí pro skupinovou výuku, resp. řízené samostatné studium a ostatní pedagogické dokumenty, pro účastníky jsou zapotřebí rozvrhy hodin, studijní informace, soupisy doporučených pramenů, textové a další učební pomůcky. Nelze tu opomíjet ani informace pro lektory, jejichž občasná neznalost cílové struktury je zarážející, neboť pronikavě snižu¬je účinnost vzdělávacího procesu. Poklesne-li úroveň činnosti managementu na pouhou kontolu náboru, prezence, distribuce materiálu, sotva lze zvyšovat úro¬veň edukace. Tu může management pozitivně ovlivňovat svými prostředky -zadáním - nárokováním lektorských aktivit, ale sotva jen administrativními pro¬středky.
Funkční hodnocení činnosti managementu klasifikuje dosažené výsledky podle akcí či období. Užívá androdidaktické přístupy všude tam, kde je to užitečné. Současné seriózní hodnocení vytváří předpoklady pro zkvalitnění budoucích aktivit. Praxe vyžaduje i hodnocení kvalit realizovaného obsahu podle oborů k účelům budoucích inovací. Neméně potřebný je rozbor ekonomický. Zpětno¬vazební funkce hodnocení patřičně rozvinutá přináší užitek každému manage¬mentu. Didaktický management, jak patrno, integruje vnější kompetence zasa¬hující okolí instituce i kompetence vnitřní, umožňující její chod. Působí verti¬kálně i horizontálně, stabilizuje funkční vztahy mezi jednotlivými články insti¬tuce či akce a vytváří kumulované podmínky realizace cílových struktur. Sou¬časně diferencuje edukaci dospělých od konferenčních, provozně-organizač-ních a jiných shromažďovacích stereotypů. Způsobilost didaktického manage¬mentu klasifikovat, řešit a realizovat příslušnou problematiku edukace dospě¬lých je jedinou zárukou jeho vlastní existence. Tato způsobilost je vyjádřena kvalitou funkčních činností. Jde zvláště o funkční činnosti marketingu, činnosti programotvorné, procesně-didaktické a provozně-ekonomické. Skladba funkčních činností se může dobově proměňovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat