Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Záběr

- nejmenší část filmu natočená bez přerušení mezi dvěma střihy od jedné klapky ke druhé
záběr se liší velikostí, úhlem záběru = rakurs, délkou
měřítkem pro vzdálenost je lidská postava
- když se postava ztrácí - velký celek
- - " - neztrácí - celek
- vytrácí se pozadí - polocelek
- od kolen k hlavě - americký záběr
- od pasu nahoru - polodetail
- jen obličej - detail
- část obličeje - velký detail
Vizuální vnímání má povahu znaku  má nějaký význam
úhel - př.: mírným podhledem zvýrazněna důstojnost, kamera z nadhledu - naopak
 rakurs má význam, je i umělecký znak
Střih - montáž - řazení záběrů za sebe  střihová skladba
Ze záběrů se stříhají vyšší celky - sekvence  pak již celý film
David Griffith - objevitel m. a režisér  Intolerance
Lev Kulešov - režisér
Sergej Michajlovič Ejzenštejn - teoretik, natočil Křižník Potěmkin
Dziga Věrtov - režisér, teoretik, přeceňuje montáž, práce s neherci
Střihač nesmí narušit orientaci diváka
Kameraman, výtvarník - záběry musí být barevně sladěny

Žádné komentáře:

Okomentovat