Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Otázky k ústní zk. z vývojové psycholpgie 1. - 8.

VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE

I. JEDNOTNÉ OTÁZKY K ÚSTNÍ ZKOUŠCE Z VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE

1. Činitelé vývoje a zákony vývojových změn (vnitřní a vnější činitelé vývoje, vývojová stadia, dynamika subjekt-objektové interakce, interakční teorie, psychické ekvilibrium a humanistická koncepce vývoje, obecné principy vývojových změn)
2. Psychické projevy novorozence, kojence a batolete (Základní charakteristika, vývoj orientace, prožívání, interakce s prostředím, projevy nepřizpůsobenosti, výchovné obtíže a vývojové úkoly)
3. Duševní změny v průběhu předškolního věku (celková charakteristika, úroveň pozn. procesů, prožívání a řízení, adaptace na prostředí, nevyrovnanost a výchovné obtíže, školní zralost)
4. Charakteristika rozumově-poznávacích funkcí v dětství (charakteristické změny a kvality čivosti, vnímání, pozornosti, paměti, obrazotvornosti a myšlení)
5. Rozvoj imaginativně-emotivních složek osobnosti dítěte (faktory utváření sebepojetí, emocionalita a mravní vědomí, motivace, volní procesy a zájmy)
6. Interakce dítěte s vnějšími podmínkami (vliv rodinné atmosféry a jednotlivých členů rodiny, školy i mimoškolních aktivit na duševní vývoj a jeho optimalizaci)
7. Dětské výchovné problémy, poruchy a neurotické příznaky (projevy adaptačních potíží v dětství a prepubertě, organicky podmíněné dysfunkce, neurotické příznaky v dětství a prepubertě)
8. Charakteristické znaky puberty a adolescence (charakteristika a srovnání vývojových změn v pubertě a adolescenci) a změny racionálně-kognitivních procesů v průběhu dospívání (ůroveň vnímání, pozornosti, paměti, myšlení a tvořivosti v pubertě a adolescenci)

Žádné komentáře:

Okomentovat